obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Beperkingen Experiabox omzeilen
jhead
Beste Forum leden.

Is er een mannier om de beperkingen van de experiabox te omzeilen? (onder andere dhcp server uit zetten, lan ip adres veranderen. qos)
Ik mis erg veel mogelijkheden waardoor mijn glasvezel verbinding voor mij nu onbruikbaar is.

Is er ook een ander type router die de experiabox kan vervangen?
Wat zijn de instellingen van de doorgifte van het tv singaal en telefoon op de router?

Het valt mij op dat het in Zeewolde veel beter geregeld is.
Daar heb je de volgende aansluitingen op de NT zitten: Coax (analoog radio en tv), 1x ethernet tv en 1x ethernet voor internet.
Dit is veel beter! Hier kan je tenminste ook een linksys routertje achter hangen. Het tv singaal vreet ook niet aan de bandbreedte.
Ik kan mijn normale radio nu ook niet meer aansluiten :-(
 
rattenplan
Je kan natuurlijk op het net even zoeken naar een of andere Hack of andere aanpassing. Echter checkt het modem om de zoveel tijd of de "firmware" nog hetzelfde is als die KPN erop heeft gezet, zo niet wordt hij op afstand even leeg gehaald en zetten zij er net zo hard een eigen "firmware" weer voor terug. De modem is nu eenmaal slecht configureerbaar. Dat is met de bedoeling gedaan dat niet iedereen er gaat klooiƫn en daarna heel makkelijk de helpdesk van kpn verantwoordelijks stelt...
(afgezien van het feit dat er wel degelijk een optie voor advanced users in had gemogen inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens).
Gewijzigd door rattenplan op 22 mei 2010, 19:28
Kpn = maffia...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beperkingen Experiabox omzeilen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox V10 ? Internet van KPNglasvezel : 1 04 okt 2016
Afstand tussen glasmodem en experiabox Algemeen over KPNglasvezel : 3 19 okt 2013
Experiabox V8 Ramsj Algemeen over KPNglasvezel : 1 17 jun 2013
Experiabox Vervanging Algemeen over KPNglasvezel : 1 11 jun 2013
Signaal Glasvezelmodem via Devolo naar Experiabox Nog niet gesorteerd : 1 04 sep 2011
Advertentie