obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen passend onderdeel gevonden? Post het hier!
 Onderwerp afdrukken
Ik kan het gewoon niet geloven; wat een BUGS
remcokortekaas
Vrijdag Triple Play via Glasvezel geïnstalleerd gekregen. Ik kan het gewoon niet geloven hoeveel bugs de software van de IP-TV box vertoont en hoeveel/vaak er storingen op het platform zijn. Een opsomming waarvan ik eigenlijk hoop dat ik de enige ben zodat misschien de conclusie moet zijn dat het snel op te lossen is.... Maar ik vrees dat meer mensen hier last van hebben en dat het structurele problemen betreft.

Een opsomming van de bevindingen van de eerste dagen:

- 'Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar' melding (infrequent maar wel dagelijks, soms wel 8x per uur). Zappen helpt dan
- Boxen springen regelmatig, bij bedienen van een willekeurige menu-keuze (porgramma gemist, Mijn Info), naar het opnieuw ophalen van de gegevens van de EPG. Minutenlang zit je dan 'vast'.
- Programma pauzeren lukt niet altijd. 1 seconde pauze, daarna loopt 'ie door.
- Programma van pauze afhalen resulteert regelmatig in een sprong naar het einde van de 'buffer' in plaats van door te gaan op het punt waar 'ie gepauzeerd was.
- Sommige opgenomen programma's (maar frequent) laten zich een paar minuten afspelen dan beeld zwart daarna einde opname.
- Tijdens tv kijken 'freezed' het TV beeld, al dan niet resulterend in melding 'Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar'. Soms na korte tijd 'unfreeze' maar meestal oneindige 'freeze'. Alleen zappen helpt.
- Bediening van de menu's is tergend traag, soms (maar onvoorspelbaar) hangt menu ook na het maken van willekeurige keuzes. Zapsnelheid vind ik nog wel overkomelijk, maar die menu's die soms redelijk performen en dan weer traag tot 'hangen' aan toe...... niet functioneel.

Ik heb mijn boxen geforceerd voorzien van de laatste software. Boxen zijn allen middels CAT5e bekabeling verbonden (dus geen Powerline adapters).

Allemaal herkenbaar? Alleen het freezen van het tv kijken heb ik terug kunnen vinden op het forum.

Groet, Remco.
 
glasmol
Inderdaad, allemaal bekende problemen helaas, want verder best tevreden of telefonie, internet etc. (ook al worden de pakketten nu ten nadele van de klant aangepast)
 
remcokortekaas
Ik ben een optimist hoor, maar dit product mag je niet zo in de markt zetten. Ongestoord televisie kunnen kijken is gewoon basisfunctionaliteit. Dit product voldoet hiermee niet aan hetgeen er redelijkerwijs van verwacht mag worden en is een reden om op elk moment het recht te nemen je contract te ontbinden. Ik snap het niet. Er is bij KPN een functionaris werkzaam die heeft moeten beslissen dit product te releasen ondanks de overduidelijk aanwezige bugs; willens en wetens. Die kan zichzelf recht in de ogen kijken, zodra hij zijn bonus incasseert...
Beetje sarcastisch van mij. Maar begrijpen doe ik het echt niet. Ik wacht nog even af hoe snel dit verbetert maar heel lang houd ik m'n huishouden niet tevreden, ben ik bang.

Remco.
 
Dutchy

Quote

glasmol schreef:
Inderdaad, allemaal bekende problemen helaas, want verder best tevreden of telefonie, internet etc. (ook al worden de pakketten nu ten nadele van de klant aangepast)


Kreeg op 18 januari 2010 mijn glasvezel aangesloten, monteur kreeg alles werkend maar wat een slodig stuk werk !
Tja dan alles maar eens uitproberen, en dan de eertse vanond al de conclusie moeten trekken : wat een bagger die digitale TV, setupbox loopt steeds vast in programma gemist en meer ellende (zie forum)

En dan 22 januari een brief van KPN: Programma gemist wordt van 10 dagen terugkijken gereduceerd tot 1 dag terugkijken: u mag voor 1 maart kostenloos annuleren !

..En dan 29 januarie brief van KPN: de helpdesk gaat 10cent per minuut kosten: mag voor 1 maart kostenloos annuleren !


Tja ik was wel gek om nog zo'n brief af te wachten en ga dus annuleren, alleen nog het probleem hoe KPN mijn telefoon weer analoog aansluit !
 
glasmol
Zoek het alternatieve nummer voor het 0900-0747 nummer op www.vraagalex.nl , achter elk 0900 nummer schuilt een standaard nummer. Betaal je dus geen 10 cent meer ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik kan het gewoon niet geloven; wat een BUGS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Programma's worden niet opgenomen?! Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 14 mrt 2013
Upload snelheden niet meetbaar? Nog niet gesorteerd : 2 02 nov 2012
ZTE H220N Poort 3 niet alleen ITV of addertje onder het gras???? Nog niet gesorteerd : 1 08 jan 2012
kpn komt prijsafspraak niet na Algemeen over KPNglasvezel : 1 10 okt 2011
Verschil gewone en hd kanalen niet significant beter. Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 28 aug 2011
Advertentie