obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Experiabox FTP problemen
silvan
Wij sturen en ontvangen nogal wat bestanden via ftp vanuit ons radiostation.

Sinds we vrijdag zijn aangesloten op Kpn Glasvezel hebben we de nodige problemen, zowel met de ftp server die we draaien als met het initieren van uitgaande ftp sessies.

Bij het benaderen van een ftp server aan de binnenkant vanaf internet, krijgen we met regelmaat wel verbinding maar krijgen we geen directories te zien. Wachten we 5 minuten, werkt het weer...

Bij het ftp'en naar buiten krijgen we vaak de error 'illegal PORT command (code=500). Na een reset van het modem werkt dat weer.

Ik denk dat dit een iets te paranoia instelling is in de experiabox, of een firmware versie.
Vervelend is het wel, want FTP is redelijk cruciaal.

Zijn er meer problemen bekend?

Silvan
Gewijzigd door silvan op 25 januari 2010, 12:45
 
space1
op de eerste plaats zou ik een ander ftp programma gebruiken om te testen. filezilla geeft schijnbaar vaker problemen zoek maar eens op google

bijv. FTP Commander of een ander ftp programma
http://www.internet-soft.com/software-download.htm

Ik gebruik zelf ook filezilla en FTP Commander met het Thomson TG787v modem via glasvezel maar heb geen problemen

Je kunt het modem eens resetten met een paperclip daarna moet je wel even het modem opnieuw instellen.
Heb je bij de geopende poorten logging ingeschakeld dan kun je in de loggevens van het modem kijken wat er gebeurt met het inkomende verkeer op poort 21 als het fout gaat.

Gebruik je een NAS server of een ftp server programma op een pc en is deze via wlan of utp gekoppeld?
Gewijzigd door space1 op 25 januari 2010, 15:07
 
silvan
De server is een serv_u ftp-server, deze machine hangt via utp aan het netwerk vast.
Ik heb ook WS-FTP en een paar andere ftp-tools geprobeerd, maar hetzelfde euvel.

Ga ik terug naar mijn oude modem en een (telfort) adsl-verbinding, werkt het perfect.

Resetten van het modem wil ik wel, maar liever niet natuurlijk (heb al de nodige poorten ingesteld).
 
silvan
Vanmorgen trad het probleem weer op. Het lijkt erop alsof de NAT-tabel van het modem het niet prettig vindt om veel FTP-DATA verkeer voor zijn kiezen te krijgen. Wederom, na een reset ok.
Gewijzigd door silvan op 26 januari 2010, 11:06
 
silvan
En het is opgelost!

De Experiabox vindt passive-ftp niet leuk. Gebruik dus active, dan werkt de stateful firewall goed. Verder is de router erg kritisch als het gaat om de commando's, applicatie inspectie in oudere Thomsons is toleranter. Daardoor werkte een van onze ftp scripts niet meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox FTP problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox V10 ? Internet van KPNglasvezel : 1 04 okt 2016
Afstand tussen glasmodem en experiabox Algemeen over KPNglasvezel : 3 19 okt 2013
Experiabox V8 Ramsj Algemeen over KPNglasvezel : 1 17 jun 2013
Experiabox Vervanging Algemeen over KPNglasvezel : 1 11 jun 2013
Problemen Devolo opgelost Radio en Tv van KPNglasvezel : 5 29 sep 2012
Advertentie