obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel is aangelegd!
space1

Quote

mriesenb schreef:

Quote

space1 schreef:
Ik gebruik zelf ook 1080i. 720P geeft bij de meeste mensen een wat minder mooi beeld maar dit is afhankelijk van de tv


Die helpdesker zei nog wel dat dit niet ondersteund wordt, maar waarom zit die optie dan in de ontvanger?

Het werkt goed tot nu toe.


De ontvanger 1960 ondersteund HDMI en KPN heeft HD kanalen.
Maar ondersteund de helpdesk ook HDMI?????

Het volgende antwoord komt van het KPN forum (KPN medewerker):

Het antwoord dat ik heb gekregen is dat HDMI gewoon ondersteund wordt.

Dat wil zeggen de basis installatie, door de grote diversiteit aan kabels en aansluit mogelijkheden kan er geen volledige ondersteuning plaats vinden.


Lijkt mij opzicht een duidelijk antwoord.
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:

Quote

mriesenb schreef:

Quote

space1 schreef:
Ik gebruik zelf ook 1080i. 720P geeft bij de meeste mensen een wat minder mooi beeld maar dit is afhankelijk van de tv


Die helpdesker zei nog wel dat dit niet ondersteund wordt, maar waarom zit die optie dan in de ontvanger?

Het werkt goed tot nu toe.


De ontvanger 1960 ondersteund HDMI en KPN heeft HD kanalen.
Maar ondersteund de helpdesk ook HDMI?????

Het volgende antwoord komt van het KPN forum (KPN medewerker):

Het antwoord dat ik heb gekregen is dat HDMI gewoon ondersteund wordt.

Dat wil zeggen de basis installatie, door de grote diversiteit aan kabels en aansluit mogelijkheden kan er geen volledige ondersteuning plaats vinden.


Lijkt mij opzicht een duidelijk antwoord.


Idd. waar kan ik dat forum vinden?

Gr,
 
space1

Quote

mriesenb schreef:

http://www.kpnwebcast.com/diensten/kpn/151209/0930/video_300k.html

KPN vindt kwaliteit heel belangrijk.


Slim hoe ie dat zap probleem overslaat... En ik hoorde dat meer mensen met een grotere TV klagen over de slechte kwaliteit. Dat punt komt niet terug.[/quote]

tekst uit de webcast:

Wat zeggen klanten ons:
1. wij merken de snelheid. ( ben ik eigenlijke helemaal mee eens ook gebruik ik zelf voor 99% niet de volle snelheid )
2. die iptv mooi beeld, groter video on demand catalogus werkt goed.

kritische opmerking:
waarom geen BBC en upload is niet gelijk aan download.

Mooi beeld is wel afhankelijk waarmee je iets vergelijkt als je het beeld vergelijkt met analoge tv via de kabel dan is meestal alles beter.
Mooi beeld wordt ook bepaald door de diameter van de tv en het soort tv breedbeeld of HD.
Gewijzigd door space1 op 19 januari 2010, 14:39
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:

Quote

mriesenb schreef:

http://www.kpnwebcast.com/diensten/kpn/151209/0930/video_300k.html

KPN vindt kwaliteit heel belangrijk.


Slim hoe ie dat zap probleem overslaat... En ik hoorde dat meer mensen met een grotere TV klagen over de slechte kwaliteit. Dat punt komt niet terug.


tekst uit de webcast:

Wat zeggen klanten ons:
1. wij merken de snelheid. ( ben ik eigenlijke helemaal mee eens ook gebruik ik zelf voor 99% niet de volle snelheid )
2. die iptv mooi beeld, groter video on demand catalogus werkt goed.

kritische opmerking:
waarom geen BBC en upload is niet gelijk aan download.

Mooi beeld is wel afhankelijk waarmee je iets vergelijkt als je het beeld vergelijkt met analoge tv via de kabel dan is meestal alles beter.
Mooi beeld is ook afhankelijk van de diameter van de tv en het soort tv breedbeeld of HD.[/quote]

Ik vergelijk het met UPC digitale TV (nog niet eens met de HD zenders van UPC) en dan is het KPN beeld pas vergelijkbaar met Digitale TV (zonder HD) van UPC bij de HD kanalen. De digitale tv kanalen van KPN kan ik nog het beste vergelijken met analoge TV via scart. Het valt op een normale breedbeeld tv niet op, maar op een 42 inch LCD dus wel. Als UPC het kan, moet KPN het toch ook kunnen. Zie het vooral aan gebrek aan scherpte (zelfs met de TV vol op scherp (waar ie bij UPC op 4 stond, staat ie nu op 10 en nog niet echt scherp) en veel blokvorming. Met de 1081 stand is het ietsjes beter, maar all-in-all valt het me tegen.

Heb al allerlei opties op m'n lcd aangepast, maar het wordt maar niet echt scherp. Omdat ik die UPC ontvanger nog heb, kan ik precies het verschil zien (kan beiden tegelijk aansluiten en dan wisselen tussen beiden. Het is echt een dramatisch verschil.

Misschien wen ik er aan, maar voor nu ben ik daar best wel in teleurgesteld.
 
space1

Quote

mriesenb schreef:

Ik vergelijk het met UPC digitale TV (nog niet eens met de HD zenders van UPC) en dan is het KPN beeld pas vergelijkbaar met Digitale TV (zonder HD) van UPC bij de HD kanalen. De digitale tv kanalen van KPN kan ik nog het beste vergelijken met analoge TV via scart. Het valt op een normale breedbeeld tv niet op, maar op een 42 inch LCD dus wel. Als UPC het kan, moet KPN het toch ook kunnen. Zie het vooral aan gebrek aan scherpte (zelfs met de TV vol op scherp (waar ie bij UPC op 4 stond, staat ie nu op 10 en nog niet echt scherp) en veel blokvorming. Met de 1081 stand is het ietsjes beter, maar all-in-all valt het me tegen.

Heb al allerlei opties op m'n lcd aangepast, maar het wordt maar niet echt scherp. Omdat ik die UPC ontvanger nog heb, kan ik precies het verschil zien (kan beiden tegelijk aansluiten en dan wisselen tussen beiden. Het is echt een dramatisch verschil.

Misschien wen ik er aan, maar voor nu ben ik daar best wel in teleurgesteld.


Ik heb zelf alleen ervaring met satelliet en kan ook gewoon vergelijken o.a met Nederland 1 HD. Ik stream via de satellietcard in mijn pc naar mijn popcorn media player. (stream wordt 1:1 overgezet). Wat mij opvalt is dat het beeld via de 1960 een iets andere kleur heeft vooral merkbaar bij mensen waarvan het het gezicht in close-up in beeld is..
Als ik een media of blu-ray player aansluit via dezelfde tv krijg wel een normaal beeld. Heb al diverse instellingen veranderd (uitgeschakeld)
Bij mpeg2 was de kleur wel goed
 
space1
Bron KPN webcare:

Waarom zet KPN de 1760 uit?
De vervangende 1960 is futureproof en is klaar voor toekomstige mogelijkheden zoals HD
KPN wil de beeldkwaliteit verhogen, de oude tuner kan de betere kwaliteit TV streams echter niet aan, alle 1760’s moeten uit het platform zijn, om de beeldkwaliteit te verhogen.
Het verhogen van de beeldkwaliteit staat gepland voor half februari.

http://www.www.gebruikers.eu/experiaboxforum/viewtopic.php?f=32&t=3349&sid=6a18c999cb2da226e1cf5d718614337e#p27775

-------------------

"Het verhogen van de beeldkwaliteit staat gepland voor half februari."

wij zijn benieuwd
Gewijzigd door space1 op 19 januari 2010, 16:18
 
Fiber
ITV nieuws en informatie
Fiber, lichtsnelheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel is aangelegd!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie