obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
TG789vn icm FRITZ box 7270
EmileKPN
Sinds gisteren ben ik de "gelukkige" gebruiker van KPN glasvezel.
Aangezien ik ook in het bezit ben van een FRITZ!box (FB7270) achter de "fijne" Experia box werkt nog niet alles naar behoren. Tot vandaag was ik abonnee bij Ziggo en daar was ik best tevreden over. De glasvezelmonteurs die ermee bezig zijn geweest hadden geen ervaring met de FB. Ze hebben het ook niet voor elkaar gekregen om de FB actief te krijgen. Ik heb het zelf voor elkaar gekregen door de FB als IP client te configureren. Ik gebruik 'm echter ook als telefooncentrale en daar zit nu het probleem. Ik kan nog wel bellen maar het retoursignaal houdt (denk ik) op bij de Experiabox. Met andere woorden: degene aan de andere kant van de lijn hoort de telefoon overgaan, hoort mij ook spreken, maar ik hoor diegene niet. De SIP clients worden wel actief (behalve VoipBuster en 12Voip). IK dacht dat als de FB ook maar een internetverbinding heeft dat het altijd zou moeten werken. Het lijkt er dus op dat het signaal ophoudt bij de Experiabox en dat er iets geconfigureerd moet worden om de poort (5060?) door te sluizen naar de FB. Heeft iemand enig idee voor een oplossingsrichting of ervaring met een zelfde configuratie (BadExperience)?
 
silvan
Misschien moet je eens een stapje terug gaan.
Probeer eens met een SIP-client, zoals een softphone als SJPhone, contact te maken met je Experiabox.

Overigens als ik dat probeer met het IP adres van de Experiabox (SJPhone syntax = sip:[telefoonnummer]@192.168.2.254;user=phone) krijg ik 'forbidden'.

Dichtgetimmerd...?

Kun je vanuit je Fritz ook niet een SIP proxy opgeven en daar het adres van de EB invullen?
Gewijzigd door silvan op 17 januari 2010, 20:30
 
wivku
Hoe bel je (via de FB, maar op wat voor manier)?
Via voip of een gewone telefoonlijn?
1. telefoon - FON1 - analoog - "andere kant"
2. telefoon - FON1 - voip - "andere kant"
3. SIP softphone - FB - voip - "andere kant"

Als je via voip belt (#2 of #3), het kan ook met de codec te maken hebben (bv G.729), daarbij kan het zijn dat de twee partijen niet goed op elkaar zijn afgestemd.
Bij de FB (#2) kan je dat helaas niet instellen. Als je een SIP softphone (#3) gebruikt, dan kan je dat vaak wel.
Gewijzigd door wivku op 09 februari 2010, 12:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG789vn icm FRITZ box 7270', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
USB aansluiting TG789vn Algemeen over KPNglasvezel : 4 01 feb 2012
FRITZ!Box Fon WLAN 7390 Algemeen over KPNglasvezel : 1 07 jan 2012
Verbruik Kwh van Experiabox TG789VN Algemeen over KPNglasvezel : 4 04 feb 2011
HP Homeserver en Thomson TG789vn NOT Internet van KPNglasvezel : 6 08 nov 2010
Thomson TG789vn SIP-Server conflict met Apple iChat AV, en Back to my mac Internet van KPNglasvezel : 4 03 jun 2010
Advertentie