obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG787v SIP nat 3 naar nat 2
BB
Ik heb zoals vele van jullie een Thomson TG787v SIP nu heb ik het volgende probleem:
zodra ik met mijn playstation 3 online wil gamen geeft hij aan dat er een nat 3 strickt beveiliging is.
Dit geeft hij aan ondanks dat ik de poorten open zet die nodig zijn (ook alle poorten open geporbeerd).
Ik heb in de originele handleiding gekeken en daar heb je een optie Firewall deze optie lijkt door KPN uit de huidige software zijn gehaald.
Ik heb KPN hiermee geconfronteerd maar deze geven alleen een melding terug dat zijn niet verantwoording nemen voor online gamen en verwijzen me dan naar een portforwarding site .. *zucht

1. Wie heeft deze modem/router en heeft wel nat 2 of dmz werkend?

2. Is er een andere optie dat ik tussen de kpnrouter en de kabel een router plaats en daarmee me ps3 connect?

3. Mijn ouders hebben de Thomson TG780 kan ik deze zonder meer omruilen met ze en is deze dan wel goed in te stellen?

4. Is er een nieuwe/andere modem/router die ik kan gebruiken?


Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groet,
Bart
 
BB
Weinig reactie op mijn vraag.
nog even een aanvulling:

andere modem van mijn ouders werkt niet op glasvezel dus die optie valt af.
Heb op het tweakers fora gelezen dat de nieuwe 789 thompson precies dezelfde problemen vertoond met het openzetten van de poorten voor de playstation 3.
kpn wanneer fixen jullie dit probleem nou eens geef gewoon de optie om je firewall te regelen of zorg er voor dat de poorten wel goed in te stellen zijn(onthouden worden).
 
heersink
Ik heb het zelfde probleem samen met de helpdesk geprobeerd lukt niet
dacht neem glasvezel lekker snel
ze maken reclame voor wereld wijd online gamen mooi niet dus vele malen gebeld bij ons in haaksbergen in de winkel van kpn( glashart ) geweest die zei gewoon bellen naar kpn zetten ze knopje om en klaar. Nou dat had ik al vele malen gadaan soms met hun hulp alle nummers ingevoerd, nog maals gebeld met de kpn maar nee hoor, ze wisten dat er een probleem is en er mee aan het werk zijn we moesten maar afwachten dus weer terug naar de winkel waarom hij dat had gezegt zegt hij dat ik maken moest dat ik de winkel uitkwam , ja echt hij speelde gewoon met zijn mobieltje en wist geen antwoord te geven,onbeschoft mannetje zo velies je wel je klanten zeer slechte service
je kunt bellen wat je wilt de een probeert je te helpen de andere zegt snap niet wat je bedoeld een ander wat is nat 3 of upnp bel met de technische dienst die moeten het toch weten en de laatste zei ja is bekend en we doen ons best , maar wel alles verhogen mooi is dat wacht af als het niet beter word zeg ik en mijn game vrienden hier in het dorp kpn op na 1 jaar .
Ik ga niet betalen voor wat ik niet krijg maar wel beloofd word.Angry
gewoon weer naar ziggo
Gewijzigd door heersink op 08 maart 2010, 11:56
 
space1
Hebben ze bij de helpdesk wel eens aangeven dat je eerst het modem een reset moet geven via de achterkant van het modem d.m.v paperclip.

Deze methode werkt wel bij het openen poorten zoals 80 en 21 terwijl ze voor de reset gewoon dicht blijven staan.

Ik heb zelf geen playstation dus verder geen ervaring.

Als je hier ook je klacht even meld, want KPN gaat pas wat doen als er meer klachten komen.
http://www.www.gebruikers.eu/experiaboxforum/viewtopic.php?f=32&t=3409
Gewijzigd door space1 op 08 maart 2010, 15:33
 
heersink
nee nooit verteld maar als het zo makelijk zou gaan dan wisten ze dat toch wel lees eigelijk overal op forums dat ze er een probleem mee hebben net als ik
 
heersink
wou even zeggen dat kpn gebeld heeft dat ze langs kwamen met een nieuwe router thomson TG789 dit is gebeurt de oude mee genomen de 787 mij verteld dat op de 787 de nieuwe software niet geupdate kon worden wel op de 789 ze hebben de software al maar zijn hem nog aan het testen vertelde hij mij upnp staat hier wel open dus als hij goed is word hij vanzelf geopend toch nog maar even wachten niet te lang hoop ik.
diegene die nog de thomson 787 heeft moet bellen naar de kpn en zeggen dat hij omgeruild moet worden .
Gewijzigd door heersink op 18 maart 2010, 10:31
 
kipper
Hoi, ik heb een XBOX360 en Thomson TG787v SIP, en ik heb net het bericht gekregen dat ik een Strict NAT had en hij moet open. uPnP was al aan.

De oplossing vond ik hier: http://kpn-glasklanten.custhelp.com/cgi-bin/kpn_glasklanten.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_faqid=11170&p_created=1254815936

* De volgende Portforwarding zijn noodzakelijk:
*
o Playstation: TCP 80, TCP 443, TCP en UDP 5223, UDP 3478, UDP 3479 en UDP 3658
o Xbox: TCP 80, TCP en UDP 53 en 3074, UDP 88


het werkt!

zorg wel dat je handmatig een Spel of Toepassing gaat invullen, en NIET gewoon Xbox Live die al in het lijst staat - die poort nummers zijn niet juist.

Success! Ik kan weer lekker gamen!Grin
 
Aero
Voor de XBox werkt het naar horen zeggen inderdaad wel, het is de PS3 welke onverhoopt nog in de problemen zit Sad
 
pascallos
Nou zelfde probleem hiero sinds de nieuwe box nat type3.
Aleen was ik er al achter hoe ik de poorten moet open zetten.Maar zodra ik dit gedaan hebt loop de pagina van de router vast en kan er vervolgens ook niet meer op inloggen.
Jah nadat ik het modem reset geef.
Wie ow wie weet er raad en nee bel niet meer met service centrum want daar heb ik de afgelopen tijd al te veel mee gepraat.

alvast bedankt pascal
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG787v SIP nat 3 naar nat 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
overstappen naar tweak Algemeen over Tweak : 4 30 jan 2014
EB ZTE H220N reset automatisch naar fabrieksinstellingen Algemeen over KPNglasvezel : 1 09 jun 2013
overstappen van UPC naar glasvezel?? Nog niet gesorteerd : 7 09 aug 2012
Van Satelliet naar Glasvezel, welke ontvanger? Nog niet gesorteerd : 2 10 mrt 2012
Signaal Glasvezelmodem via Devolo naar Experiabox Nog niet gesorteerd : 1 04 sep 2011
Advertentie