obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Storing rond 21.30uur
glasmol
Hallo !

Even een vraagje van mij....
Bij mij thuis hebben we ELKE avond rond 21.26uur last van haperingen in het tv beeld/geluid.
Dit is geen op zich zelf staand probleem, want het lijkt er op dat alle i-tv gebruikers last hebben van dit probleem
De haperingen blijven een seconde of 10 a 20 bezig, en dan is het probleem automatisch weer weg, erg irritant, en er is bij KPN nog niets bekend over een mogelijke oplossing....

Kortom, wie van jullie heeft ook last van dit probleem ?
 
glasmol
p.s.: mochten jullie ook deze zelfde problemen ervaren, stuur dit dan ELKE KEER per mail naar glasdesk@kpn.com . Des te eerder dat er iets aan gedaan zal worden. ( dit op verzoek van een service center medewerker )
Gewijzigd door glasmol op 29 oktober 2009, 23:36
 
space1

Quote

glasmol schreef:
Hallo !

Even een vraagje van mij....
Bij mij thuis hebben we ELKE avond rond 21.26uur last van haperingen in het tv beeld/geluid.
Dit is geen op zich zelf staand probleem, want het lijkt er op dat alle i-tv gebruikers last hebben van dit probleem
De haperingen blijven een seconde of 10 a 20 bezig, en dan is het probleem automatisch weer weg, erg irritant, en er is bij KPN nog niets bekend over een mogelijke oplossing....

Kortom, wie van jullie heeft ook last van dit probleem ?


Deze week hetzelfde probleem gezien o.a woensdag ik weet niet op de tijd op de minuut overeen komt.

Heb je deze storing ook al voor de update van de itv ontvanger gezien?

Ik heb het zelf het alleen bij nl1 gzien, komt het ook bij andere zenders voor?

Het lijkt heel veel op een storing in het netwerk wat je ook wel eens ziet met internet streaams.
Gewijzigd door space1 op 30 oktober 2009, 08:42
 
glasmol
Het probleem is ELKE avond rond half 10, ook al voor de update, ik schreef hierboven +- 3 a 4 weken, maar ik denk dat het al wel langer speelt. De storing komt op elke zender, niet alleen NL1.
 
space1
bedankt, via een ander forum een melding gedaan direct naar de itv afdeling. Ik heb zelf enkele weken geleden toen de spontane reboots de glasvezel helpdesk gebeld daar heb ik gemerkt dat zelfs op vrijdag deze al zeker 5 dagen oude storing niet bekent was. Terwijl de itv al zeker 2 dagen daarvoor met de storingen bezig was en de eerste aanpassingen hadden gedaan.

even de reactie van die kant afwachten
Gewijzigd door space1 op 30 oktober 2009, 11:38
 
glasmol
Antwoord van KPN is binnen:

Op dit moment is KPN bezig om een oplossing te zoeken, en gaat in elk geval 1 dslam vervangen/aanpassen hier in mijn regio, zo willen ze kijken of de klanten op deze dslam de problemen kwijt raken.
 
glasmol
Ik weet niet of de dslam al vervangen is, maar de storing lijkt zich nu te verplaatsen naar tijdstippen verdeeld over de hele dag.... Geen touw aan vast te knopen dus....
 
glasmol
Nou, de storing is terug zoals vanouds. Wederom om 21:28 haperingen in beeld en geluid.
 
space1
Bij ADSL staat een dslam in iedere telefooncentrale waarvan dan iedere adsl gebruiker achter die telefooncentale gebruik van maakt
Ik weet niet precies hoeveel glasvezel gebruikers zijn aangesloten op 1 dslam ( wijk, gemeente of nog groter).
Om deze te vangen is vaak voorbereidingstijd nodig. Alle netwerk verkeer achter deze dslam moet dan worden onderbroken. De werkzaamheden zullen wel nachts worden uitgevoerd.

Omdat ik zelf ook last heb van deze storing maken we allebei
gebruik van dezelfde dslam.

Bij het opstarten van de 1960 krijgt ik vaak 1 to 2 min een F12
melding of gaat de ontvanger hangen bij het ophalen van de programmagids. Na vervangen van de dslam is dit misschien ook wel opgelost.




 
space1
De storing om 21.27 is nog steeds aanwezig in het beeld. Vanmorgen (zaterdag) gebeld met de helpdesk medewerker kon het niet navragen was niemand aanwezig. Ik stuur vandaag of morgen even een e-mail naar glasdesk@kpn.com. Of er al zicht is op welke termijn de storing wordt opgelost. Ze hebben nu tijd genoeg gehad.
Gewijzigd door space1 op 21 november 2009, 13:56
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing rond 21.30uur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Dagenlange storing provider Fiber gaande Algemeen over Fiber, voorheen Fype : 1 30 sep 2016
algehele storing glasvezel Algemeen over KPNglasvezel : 3 24 feb 2012
Storing glasvezel in Enschede en Wijchen -update Algemeen over Tweak : 2 26 jan 2012
Storing ITV - beeldkwaliteit Algemeen over KPNglasvezel : 14 11 dec 2011
storing tv signaal Nog niet gesorteerd : 1 16 feb 2011
Advertentie