obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
technische vragen KPN glasvezel
space1

Quote

space1 schreef:

Quote

kever schreef:
Hallo,

Wij hebben sinds afgelopen maandag KPN Glasvezel in Almere.
Het pakket dat wij hebben is Brons. En ik kan 1 ding zeggen; GEWELDIG!

Mijn technische vraag is onderstaande;

Ik heb 2 HD ontvangers in bruikleen. Nu heb ik hiervoor ITV over ADSL gehad (PLANET).
Hierbij zat ook een ontvanger, welke destijds is gekocht door ons.
Is het mogelijk deze aan te sluiten op het nieuwe KPN Glasvezel

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Kever


Ik heb hetzelfde probleem maar net iets anders. Ik wacht nu al 10 weken op een derde ontvanger (besteld in augustus) via marktplaats zijn de 1960 gewoon te koop. Net gebeld met de helpdesk. dus geen ondersteuning van KPN voor zulke extra ontvangers dan alleen de geleverde 2 ontvanger bij de installatie of de extra gehuurde (plak een sticker op je eigen ontvanger om problemen te voorkomen)

Je moet wel je eigen glasvezel account nummer invoeren en eventeel de pincode. Helaas willen/mogen ze bij de helpdesk dus niet zeggen hoe dit moet ( daar moest ik zelf maar achter komen !!! ).

Hier ben ik nog niet achter dus als iemand weet hoe ik in dit menu kan komen om het account nummer in te voeren????? eventueel via een pm
Gewijzigd door space1 op 21 november 2009, 10:11
 
glasmol
Voor zover ik weet staat het mac adres van deze tuner geregistreerd onder het account van de vorige eigenaar. Dit MAC adres moet gewist worden van "de lijst" bij KPN, zodat jij hem opnieuw kunt activeren d.m.v. jouw accountnummer en pin....

Zo gaat het ook met DOA tuners, deze worden bij een klant geplaatst, geactiveerd, en dan komt de monteur er bijvoorbeeld achter dat de hardeschijf stuk is, vervolgens gaat de tuner terug in de doos, wordt gemaakt, het mac adres van de tuner wordt weer los gekoppeld van de klant waar de monteur was, en vervolgens is de tuner weer opnieuw te installeren bij een nieuwe gebruiker...
 
space1
Ben ik ondertussen ook al achter gekomen. Schijnbaar koppeld KPN de ontvangers van een beeindigd account (bijv wegens verhuizing of overstappen) na een bepaalde tijd zelf los en als de ontvanger daarna weer wordt aangesloten wordt om het invoeren van het nummer gevraagd.

Alleen kun je niet even de helpdesk bellen om het mac-adres los te koppelen ( geen ondersteuning ) .

Als ik gewoon de derde ontvanger in september had gekregen was ik niet opzoek gegaan naar een andere ontvanger via bijv. marktplaats.

Ik weet zeker dat er deze maand al ontvangers zijn verstuurd naar glasvezel gebruikers met een coax aansluiting (ontvanger,hub en powerline adapters) en naar ADSL gebruikers waarvan de oude ontvanger wordt vervangen door de 1960. Voor alle twee groepen geldt dat met ingang van 1 januar de coax of oude ontvanger niet meer te gebruiken zijn dus vroeg genoeg.
Terwijl ik en vele andere glasvezel gebruikers waarbij geen coax meer is geleverd en wel een derde of vierde tv in huis hebben deze zins de oplevering van de glasvezel alleen maar 2 tv in huis kunnen gebruiken terwijl meestal bij de bestelling nog sprake was van itv en coax.

Het is een kleine moeite om deze gebruikers met voorrand een ontvanger te geven.
Gewijzigd door space1 op 21 november 2009, 13:36
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'technische vragen KPN glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie