obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
NIEUW Glasvezel modem van KPN
dijaru
hi dit is het nieuwe parade paartje van KPN glasvezel kpn Experia box type TG789vn
ik heb hem thuis om te testen
info kun je vinden :

http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R
Kleine toevoeging: zo als jullie zien op de link op de onderste foto
waar mijn modem hangt daar maak ik gebruik van een homeplug voordeel is dat hij tot 200mbits kan .. en je hoeft ook geen kabels door te trekken bij mij loopt de homeplug naar een switch waar ik 3 computers aan heb hangen .als jullie vragen hebben laat het gerust weten .
het is ook de bedoeling dat het goud pakket van kpn binnen kort naar 100mbit gaat dus wordt dan 100/10Mbit


Edit Fiber: Link klikbaar gemaakt en onderwerp verplaatst naar de KPN sectie.
Gewijzigd door dijaru op 15 oktober 2009, 12:42
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
Allan24

Quote

het is ook de bedoeling dat het goud pakket van kpn binnen kort naar 100mbit gaat dus wordt dan 100/10Mbit


Waar baseer je dit op? (Zou leuk zijn, daar niet van Wink)
 
dijaru

Quote

Allan24 schreef:

Quote

het is ook de bedoeling dat het goud pakket van kpn binnen kort naar 100mbit gaat dus wordt dan 100/10Mbit


Waar baseer je dit op? (Zou leuk zijn, daar niet van Wink)

Omdat ik een van de testers ben van de nieuwe kpn modem .
en een van de eerste ben die het krijgt .
later de anderen als het goed werkt
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
glasmol
dijaru heeft gelijk, het is inderdaad een pilot, een aantal "test klanten" mogen proef draaien.
 
dijaru

Quote

glasmol schreef:
dijaru heeft gelijk, het is inderdaad een pilot, een aantal "test klanten" mogen proef draaien.


normaal gesproken had ik het al gehad . maar in almere-haven schijnt er een probleem te zijn met iets in de wijk . dat zijn ze nu aan het oplossen
duurt alleen al een paar weken anders had ik de verhoging al gehad in anderen delen van het land hebben de goud testers wel al de 100/10 mbit gehad (Testers) alleen nog niet in almere-haven Sad
dus moet nog even wachten
Gewijzigd door dijaru op 03 november 2009, 14:06
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
space1

Quote

dijaru schreef:
hi dit is het nieuwe parade paartje van KPN glasvezel kpn Experia box type TG789vn
ik heb hem thuis om te testen
info kun je vinden :

http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R
Kleine toevoeging: zo als jullie zien op de link op de onderste foto
waar mijn modem hangt daar maak ik gebruik van een homeplug voordeel is dat hij tot 200mbits kan .. en je hoeft ook geen kabels door te trekken bij mij loopt de homeplug naar een switch waar ik 3 computers aan heb hangen .als jullie vragen hebben laat het gerust weten .
het is ook de bedoeling dat het goud pakket van kpn binnen kort naar 100mbit gaat dus wordt dan 100/10Mbit


Edit Fiber: Link klikbaar gemaakt en onderwerp verplaatst naar de KPN sectie.


Ik heb zelf tot enkele maanden terug gebruik ook gebruik gemaakt van een 200 Mbit powerline adapters

In de praktijk kom je niet hoger dan tussen 35 en 55 Mbit/s een stuk lager dan 200 Mbit.. Dit is dan ook het enigste nadeel van het powerline systeem.

Als goud binnekort na 100 Mb gaat dan kun je met poweline adapters
niet meer gebruik maken van de volle snelheid.
Alleen met een 1 Gb utp netwerk haal je dan de volle snelheid van 100 Mb op voorwaarde dat de glasvezel aansluiting en modem dit ook levert.

http://www.telecomwereld.nl/n0001439.htm
Gewijzigd door space1 op 08 november 2009, 17:02
 
dijaru

Quote

space1 schreef:

Quote

dijaru schreef:
hi dit is het nieuwe parade paartje van KPN glasvezel kpn Experia box type TG789vn
ik heb hem thuis om te testen
info kun je vinden :

http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R
Kleine toevoeging: zo als jullie zien op de link op de onderste foto
waar mijn modem hangt daar maak ik gebruik van een homeplug voordeel is dat hij tot 200mbits kan .. en je hoeft ook geen kabels door te trekken bij mij loopt de homeplug naar een switch waar ik 3 computers aan heb hangen .als jullie vragen hebben laat het gerust weten .
het is ook de bedoeling dat het goud pakket van kpn binnen kort naar 100mbit gaat dus wordt dan 100/10Mbit


Edit Fiber: Link klikbaar gemaakt en onderwerp verplaatst naar de KPN sectie.


Ik heb zelf tot enkele maanden terug gebruik ook gebruik gemaakt van een 200 Mbit powerline adapters

In de praktijk kom je niet hoger dan tussen 35 en 55 Mbit/s een stuk lager dan 200 Mbit.. Dit is dan ook het enigste nadeel van het powerline systeem.

Als goud binnekort na 100 Mb gaat dan kun je met poweline adapters
niet meer gebruik maken van de volle snelheid.
Alleen met een 1 Gb utp netwerk haal je dan de volle snelheid van 100 Mb op voorwaarde dat de glasvezel aansluiting en modem dit ook levert.

http://www.telecomwereld.nl/n0001439.htm


Denk dat je het dan niet goed heb aan gesloten .. want gebruik het nu een jaar en kan max nu met 60mbit downloaden en ik haal met downloaden 5,7mb/sec en het zou dus 6mb/sec moeten zijn wil zeggen dat ik 300kb/sec verval heb .. dat is te verwaarlozen .
bij mij draait het prima.
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
space1
Wel goed aangesloten. Maar is afhankelijk van de afstand , leeftijd van de installatie en eventuele storingen op het lichtnet. Wij hebben zelf krachtstroom dan is het al lastig om precies op dezelfde fase te komen anders werkt het niet.

Ik heb zelf een nas ingebruik en dan gebruik je altijd de max snelheid en ben je niet afhankelijk van de internet verbinding persoonlijk vind ik het beter werken dan wlan.

In theorie is 60 Mbit ongeveer 7500 KB/s (delen door 8)

Ik haal zelf met 30 Mbit al 3350 KB/s is ongeveer 26.8 Mbit
Upload 380 KB/s is net iets meer dan 3 Mbit

een goede tool om de snelheid te meten van de netwerkkaart

http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/

en de MediaCenter add-on

http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/addons.php
Gewijzigd door space1 op 08 november 2009, 19:03
 
dijaru

Quote

space1 schreef:
Wel goed aangesloten. Maar is afhankelijk van de afstand , leeftijd van de installatie en eventuele storingen op het lichtnet. Wij hebben zelf krachtstroom dan is het al lastig om precies op dezelfde fase te komen anders werkt het niet.

Ik heb zelf een nas ingebruik en dan gebruik je altijd de max snelheid en ben je niet afhankelijk van de internet verbinding persoonlijk vind ik het beter werken dan wlan.

In theorie is 60 Mbit ongeveer 7500 KB/s (delen door 8)

Ik haal zelf met 30 Mbit al 3350 KB/s is ongeveer 26.8 Mbit
Upload 380 KB/s is net iets meer dan 3 Mbit
Dijaru moet je dus 3mb/sec kunnen haalen ,daar zit je met brons overheen toppie .Grin

een goede tool om de snelheid te meten van de netwerkkaart

http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/

en de MediaCenter add-on

http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/addons.php


Heb een usernet provider 100mbit beter kan ik het niet testen
60mbit is voor mij met 6mb/sec kunnen downloaden
100mbit is voor mij 10mb/sec downloaden . komt bij mij altijd uit
ben begonnen met een Us robotics modem HST 14k4 .dus draai al wat jaarje's mee op computer gebied .heb voor internet ook nog een bbs gehad met 3 telefoon lijnen . 1982 that's long time ago lol.

PS: als ik de 100mbit upgrade krijg binnenkort . moet ik met mijn homeplug zeker 9,4mb/sec kunnen halen . ben benieuwd of het uitkomt Smile
Gewijzigd door dijaru op 09 november 2009, 00:26
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
dijaru

Quote

MaDDoG schreef:
net de klantenservice gesproken, het is ook de bedoeling dat dit modem in gebruik word genomen door de mensen met een brons of zilver pakket, enig idee of dit modem beter is dan de oude?

Poort forwarding etc?

mijn ervaring met de 787v zijn teleurstellend.

Aangezien jij een van de test personen bent lijkt me dit een mooie mogelijkheid, ben er wel benieuwd naar of dit modem wel doet wat je wil. (poort forwarding)

groet MaDDoG


nou ik gebruik de modem op de simple manier .. zit nog te wachten op de beschrijving van het modem dat zou kpn na sturen .
zodra ik dat heb krijg je van mij de info hier Smile
wat ik wel weet het oude modem was eigelijk een adsl modem . deze is echt voor de glasvezel . en het oude modem kon tot 54mbit het nieuwe modem kan tot 130mbit . met een andere flash zal dat ook wel weer hoger kunnen.:0
Gewijzigd door dijaru op 09 november 2009, 22:45
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NIEUW Glasvezel modem van KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie