obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Misleidende snelheden?
Sfinx
Hallo, net nieuw geregistreerd op dit forum, vanwege onderstaande klacht/vraag.
De volgende tekst heb ik vanavond naar KPN Glasvezel gestuurd.
Zijn er meer mensen bij wie dit bekend voorkomt?

"Ik heb een vraag over de snelheden van het door mij bestelde pakket. (zilver, met 6 maanden korting op het goud-pakket).
Toen wij ons medio Juni lieten informeren in het info-center in Hoorn werd er gesproken over (download)snelheden van 50 tot 60 Mb. Ook ontvingen wij daar brochures waarin deze snelheden vermeld werden. Ook op de internetsite www.kpnglasvezel.nl was destijds sprake van deze snelheden.
Vervolgens hebben wij ons ingeschreven, waarbij ons verteld werd dat de levering ca. september zou plaatsvinden. Dat dit minstens een maand later wordt nemen we maar voor lief.
Echter, in de e-mails die wij tot nu toe van u ontvangen hebben is steeds sprake van een downloadsnelheid van slechts 30 Mb.
Ik heb inmiddels via veel zoekwerk op internet iets gelezen over een verschil van glasvezel tot het wijkpunt en verder tot in huis via koperdraad OF glasvezel tot in huis.
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat de eerste optie (koperdraad vanaf wijkpunt tot in huis) hetgeen is wat ik geleverd ga krijgen. Dit is echter NIET waar ik destijds voor gekozen heb en wat ik besteld heb.
In dat geval heeft men mij dus fout voorgelicht.
Wat gaat u hieraan doen en wat krijg ik nu uiteindelijk geleverd?"
 
Sfinx
Inmiddels heb ik antwoord gekregen:

Op donderdag 1 oktober 2009 ontvingen wij van u een email waarin u vraagt wat u eigenlijk geleverd gaat krijgen op uw adres.


In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat u in een FTTC gebied zit wat dus wil zeggen dat u glas vezel tot aan de wijkcentrale krijgt.

U krijgt dus bij een goud pakket een download snelheid tot 30 Mb.

Hier is geen andere aansluiting mogelijk, in dat geval bent u niet helemaal juist voorgelicht.

Het aansluiten en activeren in Hoorn zal volgens de huidige planning starten in november / december


Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Klantenservice Glasvezel van KPN



Ze geven dus toe dat ik fout ben voorgelicht. Bovendien blijkt de leverdatum wéér vooruitgeschoven te zijn.
Ik ging voor het zilver-pakket. Als de actie van 6 maanden goud-pakket voor de prijs van het zilver-pakket voorbij is val ik dus terug naar een downloadsnelheid van 8 Mb. Aangezien ik nu 20 Mb ADSL heb ga ik het hele KPN-verhaal dus afzeggen.
Zij kunnen/willen niet bieden wat mij destijds 'aangesmeerd' is.
 
Sfinx
Het verhaal heeft nog een staartje:

Ik ben zojuist nog even binnen gestapt bij het KPN Glasvezel infocenter hier in de wijk. Ik liep er toch langs en dacht: ik ga wel even hier binnen persoonlijk de bestelling annuleren. Hierop heeft de meneer keurig voor mij de klantenservice gebeld en ik kon direct annuleren.
Overigens heeft deze zelfde meneer mij in het voorjaar voorgelicht en dus was hij degene die mij foute informatie heeft verstrekt. Hij gaf dit toe en had het vermoeden dat ook de brochures die hij mij mee had gegeven bedoeld waren voor Almere en niet voor Hoorn. Dit snap ik ook niet, want de prijzen in Almere liggen een stuk hoger en daar was ik sowieso niet ingestapt. Welke brochure ik dus uiteindelijk in mijn handen heb gehad weet ik niet.

Nog maar net thuis werd ik weer gebeld door de KPN om te verifieren dat ik echt wel wilde opzeggen. De man aan de telefoon bood mij nog het een en ander aan om de boel te compenseren ( 1 maand gratis bijvoorbeeld) maar hier ben ik niet op ingegaan. Immers, uiteindelijk zit ik toch met een 8 Mb snelheid die ik helemaal niet wil
Ik blijf voorlopig maar lekker bij mijn bestaande 20 Mb ADSL van Online en DTV van Ziggo.
Gewijzigd door Sfinx op 07 oktober 2009, 13:50
 
HanZ
Snelheid is prima. Ik heb een bronspakket (30/3mbs), waarbij 4 mbs is gereserveerd voor de tv.

Zie test...
585870435
 
space1

Quote

HanZ schreef:
Snelheid is prima. Ik heb een bronspakket (30/3mbs), waarbij 4 mbs is gereserveerd voor de tv.

Zie test...
585870435


Glasvezel tot in huis of de wijkkast zijn totaal verschilende producten zeker als je naar de internet snelheid kijkt.

4 MB gereserveerd voor de tv ?? als er al bandbreedte wordt gereserveerd is dat in het deel tussen 30 en 100 MB bij een bronspakket. KPN verkoopt een pakket met 30 /3 MB zonder een uitzondering dat er bandbreedte moet worden ingeleverd voor itv. Bij een ADSL2 pakket met itv wordt die uitzondering wel gemaakt omdat 20mb in theorie de maximale bandbreedte is bij ADSL2.
 
Sfinx
Beetje off-topic, denk ik?
Ik klaagde nergens over snelheden op zich, ook niet over bandbreedte.
Wat mij dwarszit is dat KPN eerst van alles heeft aangeboden en beloofd en vervolgens dat helemaal niet kan leveren hier in Hoorn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Misleidende snelheden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upload snelheden niet meetbaar? Nog niet gesorteerd : 2 02 nov 2012
Wijziging snelheden glasvezel??? Algemeen over KPNglasvezel : 16 19 nov 2010
Advertentie