obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
update modem??
space1
volgens mij is er vannacht een update van het modem geweest.

Productnaam: TG787v

Softwareversie: 8.2.T.4

Mijn modem ziet nu gewoon alle aangesloten apparaten binnen het netwerk.

Nu is het voor mij ook gewoon mogelijk om een ip adres vast te zetten in de dhcp pool.

Nu heb ik vorige week de helpdesk gebeld o.a over de dhcp server in het modem en het niet zichtbaar worden van de aangesloten apparaten. Het probleem werd gewoon niet opgelost. Ik was van plan deze week een klacht in te dienen bij KPN.

Maar zoals ik het nu kan zien zijn een groot aantal problemen opgelost.

Bedankt KPN.
 
glasmol
en de versie die jij bespreekt wil KPN juist niet meer gebruiken , alle modems die nu uitgeleverd worden, worden door de monteurs eerst geflashed naar een andere versie...

Ik kreeg ook deze update in mijn modem, het viel me op, omdat het DSL lampje ging branden, terwijl deze uit moet zijn, want er is helemaal geen DSL aangesloten haha :-)

Een bijkomend nadeel vind ik dan wel weer, dat mijn SSID en WPA sleutel weer standaard zijn geworden, EN dus hack gevoelig...(zie topic hierover)

Nu is het voor mij geen probleem,ik weet wel hoe het aan te passen is, maar het is voor de "gewone" klant misschien wel een probleem.....
 
space1
Is de firmware in het modem dan in versie vooruit of achteruit gegaan of zet de monteur standaard een oudere kpn versie terug?

Klopt het DSL lampje brandt nu of dit brand is wel of niet brandt vind ik niet zo erg.
Maar in de webinterface is nu wel fout melding verdwenen dat de DSL lijn offline is. Voor mij is dat geen probleem maar voor de doorsnee gebruiker misschien wel. En aangezien KPN dezelfde firmware gebruikt bij ADSL kunnen ze niet het woord DSL vervangen door glasvezel

Wlan in het modem heb ik zelf uitgeschakeld en staat ook na de update nog steeds uit
Schijnbaar zijn dat dan settings die in de firmware vast liggen, terwijl andere settings wel gewoon bewaard blijven vreemd ( tijd voor de volgende update!!! )
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'update modem??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Update settopbox Glashart Media vereist wegens kwetsbaarheid Algemeen over Tweak : 1 15 mrt 2014
Storing glasvezel in Enschede en Wijchen -update Algemeen over Tweak : 2 26 jan 2012
Proef met ZyXEL2812 modem Algemeen over Tweak : 3 25 mei 2011
NIEUW Glasvezel modem van KPN Algemeen over KPNglasvezel : 15 24 nov 2010
How To: Routers & Switches achter Thomson modem... Internet van KPNglasvezel : 2 03 jun 2010
Advertentie