obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
instellingen Thomson TG787 Modem
space1
de DHCP server van het modem heeft ip adressen 192.168.2.1 tm 192.168.2.252 ingebruik, het modem 192.18.2.254

Door het groter bereik van de DHCP server heb nu geen voldoende ruimte voor vaste ip adressen

- media player popcorn
- netwerk harddisk aangesloten op een usb van de tv
- synology ds108j voor o.a. backup
- pc zonder monitor met vnc welke een aantal weken per jaar gebruik.
voor de communicatie gebruik meestal ftp omdat dat alleen op alle machines ingebruik is.
Daarnaast nog 2 pc met gewoon DHCP ip adressen

Nu heb ik tijdelijk ip adressen gebruikt vanaf 192.168.2.250 maar dit is tegen de regels en kan ook storingen veroorzaken.

Tot op het moment van de installatie van het modem was mij onbekend dat het glasvezel modem deze beperkingen heeft. website , algemene voorwaarden ....enz

Is hier een oplossingen voor?

Van de monteur heb ik begrepen als je bijvoorbeeld 192.168.2.X veranderd in 10.0.0.X en er komen problemen dat de gebruiker verantwoordelijk is voor de kosten.
Geldt dit ook bijvoorbeeld voor het uitschakelen van het wlan in het modem dit is namelijk gewoon via de webinterface bereikbaar??

Op pagina 33 van de kpn glasvezel handleiding staat dat wel gewoon ip aanpassingen mogelijk zijn zonder opmerkingen

probleem 2:

In de webinterface van het modem kan via Delen van spelen & toepassingen bijvoorbeeld een pc met vnc bereikbaar worden gemaakt vanaf het internet d.m.v een poort en ip adres van de pc.

nu heb ik dit gewoon ingesteld. maar het werkt niet.

omdat het werkte getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Met mijn oude adsl modem werkt dat zonder problemen deze heeft ook een nat en firewall aanstaan vergelijkbaar met het kpn modem.

Omdat het kpn modem deze functie gewoon bied zou het ook moeten werken.

oplossing???

als mogelijk graag een reactie van KPN op bovenstaande problemen.
Gewijzigd door space1 op 13 september 2009, 21:54
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:
de DHCP server van het modem heeft ip adressen 192.168.2.1 tm 192.168.2.252 ingebruik, het modem 192.18.2.254

Door het groter bereik van de DHCP server heb nu geen voldoende ruimte voor vaste ip adressen

- media player popcorn
- netwerk harddisk aangesloten op een usb van de tv
- synology ds108j voor o.a. backup
- pc zonder monitor met vnc welke een aantal weken per jaar gebruik.
voor de communicatie gebruik meestal ftp omdat dat alleen op alle machines ingebruik is.
Daarnaast nog 2 pc met gewoon DHCP ip adressen

Nu heb ik tijdelijk ip adressen gebruikt vanaf 192.168.2.250 maar dit is tegen de regels en kan ook storingen veroorzaken.

Tot op het moment van de installatie van het modem was mij onbekend dat het glasvezel modem deze beperkingen heeft. website , algemene voorwaarden ....enz

Is hier een oplossingen voor?

Van de monteur heb ik begrepen als je bijvoorbeeld 192.168.2.X veranderd in 10.0.0.X en er komen problemen dat de gebruiker verantwoordelijk is voor de kosten.
Geldt dit ook bijvoorbeeld voor het uitschakelen van het wlan in het modem dit is namelijk gewoon via de webinterface bereikbaar??

Op pagina 33 van de kpn glasvezel handleiding staat dat wel gewoon ip aanpassingen mogelijk zijn zonder opmerkingen

probleem 2:

In de webinterface van het modem kan via Delen van spelen & toepassingen bijvoorbeeld een pc met vnc bereikbaar worden gemaakt vanaf het internet d.m.v een poort en ip adres van de pc.

nu heb ik dit gewoon ingesteld. maar het werkt niet.

omdat het werkte getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Met mijn oude adsl modem werkt dat zonder problemen deze heeft ook een nat en firewall aanstaan vergelijkbaar met het kpn modem.

Omdat het kpn modem deze functie gewoon bied zou het ook moeten werken.

oplossing???

als mogelijk graag een reactie van KPN op bovenstaande problemen.


Ik snap dat ze geavanceerde zaken beperken, maar basis dingen als je LAN ip? Ik MOET mijn pc vanaf internet met RDP (p 3389) kunnen overnemen en mijn webserver op poort 80. Als dat niet kan moet ik van KPN glasvezel afzien en toch maar UPC fiber nemen...
 
space1

Quote

space1 schreef:

probleem 2:

In de webinterface van het modem kan via Delen van spelen & toepassingen bijvoorbeeld een pc met vnc bereikbaar worden gemaakt vanaf het internet d.m.v een poort en ip adres van de pc.

nu heb ik dit gewoon ingesteld. maar het werkt niet.

omdat het werkte getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Met mijn oude adsl modem werkt dat zonder problemen deze heeft ook een nat en firewall aanstaan vergelijkbaar met het kpn modem.

Omdat het kpn modem deze functie gewoon bied zou het ook moeten werken.


Ik heb vandaag alle regels in Delen van spelen & toepassingen eerst verwijderd en daarna het modem en nt kastje 10 minuten spanningsloos gemaakt .
Dezelfde regels uit mijn txt file weer ingevoerd en het werkt zoals het hoord ook nog even getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/
de poorten welke open gezet zijn staan nu ook werkelijk open.

In de log file van de firewall van het modem is nu duidelijk te zien dat de poorten open staan. Voor de reset was ook te zien dat ze niet open stonden.

Het eerste probleem is nog niet opgelost een te kort aan ip adressen. Mijn notebook heeft de afgelopen dagen al 4 verschillende ip adressen gehad dit is gewoon niet werkbaar zo.

Ik kan nu nog gemakkelijk testen omdat mijn oude xs4all adsl lijn nog niet is afgesloten
Gewijzigd door space1 op 14 september 2009, 18:51
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:

Quote

space1 schreef:

probleem 2:

In de webinterface van het modem kan via Delen van spelen & toepassingen bijvoorbeeld een pc met vnc bereikbaar worden gemaakt vanaf het internet d.m.v een poort en ip adres van de pc.

nu heb ik dit gewoon ingesteld. maar het werkt niet.

omdat het werkte getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Met mijn oude adsl modem werkt dat zonder problemen deze heeft ook een nat en firewall aanstaan vergelijkbaar met het kpn modem.

Omdat het kpn modem deze functie gewoon bied zou het ook moeten werken.


Ik heb vandaag alle regels in Delen van spelen & toepassingen eerst verwijderd en daarna het modem en nt kastje 10 minuten spanningsloos gemaakt .
Dezelfde regels uit mijn txt file weer ingevoerd en het werkt zoals het hoord ook nog even getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/
de poorten welke open gezet zijn staan nu ook werkelijk open.

In de log file van de firewall van het modem is nu duidelijk te zien dat de poorten open staan. Voor de reset was ook te zien dat ze niet open stonden.

Het eerste probleem is nog niet opgelost een te kort aan ip adressen. Mijn notebook heeft de afgelopen dagen al 4 verschillende ip adressen gehad dit is gewoon niet werkbaar zo.

Ik kan nu nog gemakkelijk testen omdat mijn oude xs4all adsl lijn nog niet is afgesloten


Ik zit te denken. Je HOEFT geen DHCP te gebruiken. Ondanks dat er een DHCP server aan staat kun je alles een vast IP geven, zolang je maar niet het ip van de dhcp server (router) of .255 (broadcast adres) gebruikt. Dat ga ik ook doen, zeker omdat ik vaste poortmappings nodig heb. Je kunt vast geen reserveringen instellen in die router?
 
space1

Quote

mriesenb schreef:

Quote

space1 schreef:

Quote

space1 schreef:

probleem 2:

In de webinterface van het modem kan via Delen van spelen & toepassingen bijvoorbeeld een pc met vnc bereikbaar worden gemaakt vanaf het internet d.m.v een poort en ip adres van de pc.

nu heb ik dit gewoon ingesteld. maar het werkt niet.

omdat het werkte getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Met mijn oude adsl modem werkt dat zonder problemen deze heeft ook een nat en firewall aanstaan vergelijkbaar met het kpn modem.

Omdat het kpn modem deze functie gewoon bied zou het ook moeten werken.


Ik heb vandaag alle regels in Delen van spelen & toepassingen eerst verwijderd en daarna het modem en nt kastje 10 minuten spanningsloos gemaakt .
Dezelfde regels uit mijn txt file weer ingevoerd en het werkt zoals het hoord ook nog even getest via http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/
de poorten welke open gezet zijn staan nu ook werkelijk open.

In de log file van de firewall van het modem is nu duidelijk te zien dat de poorten open staan. Voor de reset was ook te zien dat ze niet open stonden.

Het eerste probleem is nog niet opgelost een te kort aan ip adressen. Mijn notebook heeft de afgelopen dagen al 4 verschillende ip adressen gehad dit is gewoon niet werkbaar zo.

Ik kan nu nog gemakkelijk testen omdat mijn oude xs4all adsl lijn nog niet is afgesloten


Ik zit te denken. Je HOEFT geen DHCP te gebruiken. Ondanks dat er een DHCP server aan staat kun je alles een vast IP geven, zolang je maar niet het ip van de dhcp server (router) of .255 (broadcast adres) gebruikt. Dat ga ik ook doen, zeker omdat ik vaste poortmappings nodig heb. Je kunt vast geen reserveringen instellen in die router?


Bedankt voor je reactie

Tot nu toe heb ik altijd vaste ip adressen gebruikt in het bereik van 10.0.0.X ik heb vorige week dus alles moeten omzetten naar 192.18.2.X
op zich bij pc's niet zo probleem maar apparatuur met alleen een webinterfase moet je in de oude situatie/netwerk de wijzigen doorvoeren anders kun je niet inloggen op je webinterface van bijv. een netwerkharddisk.
Je kunt geen wijzigen aan je netwerk instellingen doen wat trouwens volgens de handleiding van KPN van 11-2008 wel weer kan.

uitlezen van ip adressen die in gebruik zijn op je netwerk werkt niet.
In mijn adsl modem kun je dan ip adressen vast zetten in het bereik van dhcp server

als je inlogd via de webinterfase van het modem krijg je een rood stoplicht met de melding

Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar. Controleer of uw Thomson Gateway correct op uw telefoonlijn is aangesloten. Als het probleem aanhoudt, dient u uw documentatie te raadplegen.

De DSL poort wordt niet gebruikt bij glasvezel deze melding staat boven aan iedere pagina. Schijnbaar gebruikt KPN dezelfde firmware
van het modem ook voor ADSL.

Bij gebruikers met minder ervaring roept een rood stoplicht toch wel enige vragen op lijkt mij.

Nu ben ik dan misschien de laatste jaren wel teveel verwend geraakt bij de KPN dochter XS4ALL .

TV, telefoon en internet werkt op zich prima met uitzondering bij TV bijvoorbeeld niet mogelijk van het opnemen van HD kanalen.
Gewijzigd door space1 op 14 september 2009, 22:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen Thomson TG787 Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Proef met ZyXEL2812 modem Algemeen over Tweak : 3 25 mei 2011
thomson 789vn Internet van KPNglasvezel : 14 03 apr 2011
USB gebruiken TG787 Algemeen over KPNglasvezel : 5 19 jan 2011
NIEUW Glasvezel modem van KPN Algemeen over KPNglasvezel : 15 24 nov 2010
HP Homeserver en Thomson TG789vn NOT Internet van KPNglasvezel : 6 08 nov 2010
Advertentie