obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Wat is er mogelijk met Uitzending gemist?
mriesenb
Ik lees nergens op de site van KPN dat het er uberhaupt is.

Het schijnt er wel te zijn, maar wat kunje ermee? Met m'n huidige UPC programma gemist kan ik 10 dagen terug voor nl 1,2 en 3.

Maar er missen nogal eens uitzendingen.

Hoe zit dat bij KPN Glasvezel?
 
glasmol

Quote

mriesenb schreef:
Ik lees nergens op de site van KPN dat het er uberhaupt is.

Het schijnt er wel te zijn, maar wat kunje ermee? Met m'n huidige UPC programma gemist kan ik 10 dagen terug voor nl 1,2 en 3.

Maar er missen nogal eens uitzendingen.

Hoe zit dat bij KPN Glasvezel?


Morgûh !...

Ook met de i-tv tuner van KPN Glasvezel kun je alleen Nederland 1, 2 en 3 terug kijken, en het klopt dat er uitzendingen kunnen missen, dit is afhankelijk van de omroepen.

Een programma waarmee men nog kijkcijfers kan scoren op tv tijdens een herhaling, is misschien niet direct terug te zien op uitzending gemist,
Gewijzigd door glasmol op 13 september 2009, 08:55
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:

Quote

mriesenb schreef:
Ik lees nergens op de site van KPN dat het er uberhaupt is.

Het schijnt er wel te zijn, maar wat kunje ermee? Met m'n huidige UPC programma gemist kan ik 10 dagen terug voor nl 1,2 en 3.

Maar er missen nogal eens uitzendingen.

Hoe zit dat bij KPN Glasvezel?


Morgûh !...

Ook met de i-tv tuner van KPN Glasvezel kun je alleen Nederland 1, 2 en 3 terug kijken, en het klopt dat er uitzendingen kunnen missen, dit is afhankelijk van de omroepen.

Een programma waarmee men nog kijkcijfers kan scoren op tv tijdens een herhaling, is misschien niet direct terug te zien op uitzending gemist,


Thanks!

Ik las ergens dat tv-i per stream 8 M kost? Dus 2 TV's met ieder een stream opname en afspelen is 4 x 8 MB = 32 MB? Dan is je bandbreedte al bijna op....

groeten,
 
glasmol
Zie hier het antwoord van een KPN medewerker uit een ander topic:



Om het duidelijk te krijgen:

Iemand met een ADSL abonnement van 20 Mbit wordt er een snelheid van 4-8 Mb/s weggehaald ( deze is gereserveerd ).
Iemand met een ADSL abonnement van 12 Mbit houd deze snelheid.
Iemand met een lagere snelheid haalt ook zijn snelheid.

Wij adviseren mensen met IPTV om een 12Mbit abonnement te nemen.

Dus antwoord op uw vraag, ja, ADSL kan 20 Mbit aan.

Voor Glas en vDSL is dit natuurlijk anders.
Er is uiteraard wel 12-8 Mb/s gereserveerd voor IPTV maar wordt niet van uw snelheid van het abonnement afgehaald. (Mits u niet de volledige bandbreedte van GLAS gebruikt)



Bron: http://glasvezel.gebruikers.eu/forum/...0#post_306
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:
Zie hier het antwoord van een KPN medewerker uit een ander topic:



Om het duidelijk te krijgen:

Iemand met een ADSL abonnement van 20 Mbit wordt er een snelheid van 4-8 Mb/s weggehaald ( deze is gereserveerd ).
Iemand met een ADSL abonnement van 12 Mbit houd deze snelheid.
Iemand met een lagere snelheid haalt ook zijn snelheid.

Wij adviseren mensen met IPTV om een 12Mbit abonnement te nemen.

Dus antwoord op uw vraag, ja, ADSL kan 20 Mbit aan.

Voor Glas en vDSL is dit natuurlijk anders.
Er is uiteraard wel 12-8 Mb/s gereserveerd voor IPTV maar wordt niet van uw snelheid van het abonnement afgehaald. (Mits u niet de volledige bandbreedte van GLAS gebruikt)



Bron: http://glasvezel.gebruikers.eu/forum/...0#post_306


Die laatste zin is wel een mooie. Oftewel, we halen dat TOCH van je beschikbare bandbreedte af (reservering). Maar is dit een antwoord op basis van 1 TV met of zonder recorder (dus 2 streams), of 2 tv's met ieder 2 streams? Of gebruiken ze multicasting (dat is uitgevonden voor dit soort configuraties). Dat laatste lijkt me aannemelijk omdat al het verkeer over IP loopt, dus multicasten maar met die hap.
 
glasmol
Ik zou zeggen; KPN kom er maar in........
We wachten een reactie vanaf hun kant af.......
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:
Ik zou zeggen; KPN kom er maar in........
We wachten een reactie vanaf hun kant af.......


Ik zag in dat draadje een verklaring dat altijd ongeveer 100 Mbit gestuurd wordt, maar dat er geknepen wordt zodat je op 50 Mbit e.d uitkomt. Dan zou je dus overhead ruimte moeten houden voor een aantal losse (unicast) signalen ip tv. Stel, je gaat naar 50 Mbit (zoals wat ik van plan ben), dan zou je dus 50 Mbit over hebben. 12 Mb max per stream, dus met 2 tv's opnemen en afspelen 4x 12 mbit = 48 Mb. Dat past dus net ;-) Desondanks lijkt me multicast een slimmere optie, dat stuur je over dezelfde pijp de data maar 1x uit.
 
space1

Quote

mriesenb schreef:
Ik lees nergens op de site van KPN dat het er uberhaupt is.

Het schijnt er wel te zijn, maar wat kunje ermee? Met m'n huidige UPC programma gemist kan ik 10 dagen terug voor nl 1,2 en 3.

Maar er missen nogal eens uitzendingen.

Hoe zit dat bij KPN Glasvezel?



Je kunt in ieder geval 7 dagen terug kijken. Of er verschil zit tussen de internet versie en die van KPN weet ik niet.
Het systeem werkt prima de beeld kwaliteit is volgens mij net iets minder dan de normale NL kanalen vermoedelijke een iets lagere bitrate.
Maar het ziet er nog steeds goed uit.


Quote

mriesenb schreef:

Quote

glasmol schreef:
Ik zou zeggen; KPN kom er maar in........
We wachten een reactie vanaf hun kant af.......


Ik zag in dat draadje een verklaring dat altijd ongeveer 100 Mbit gestuurd wordt, maar dat er geknepen wordt zodat je op 50 Mbit e.d uitkomt. Dan zou je dus overhead ruimte moeten houden voor een aantal losse (unicast) signalen ip tv. Stel, je gaat naar 50 Mbit (zoals wat ik van plan ben), dan zou je dus 50 Mbit over hebben. 12 Mb max per stream, dus met 2 tv's opnemen en afspelen 4x 12 mbit = 48 Mb. Dat past dus net ;-) Desondanks lijkt me multicast een slimmere optie, dat stuur je over dezelfde pijp de data maar 1x uit.


glasvezel of adsl het werkt allemaal gelijk voor IPTV kan een bandbreedte gebruikt worden welke in theorie het veschil is tussen de totale - internet bandbreedte.
Bij brons dus 70 MB. (uitgaande van 100 MB totaal)
Het verbruik aan bandbreedte wordt bepaald door:
- hoeveel tv ontvangers je gebruikt
- op welke manier je deze ontvangers gebruikt combinatie opnemen en kijken
- de bitrate van de kanalen welke gebruikt.

als je dit weet is het een gemakkelijke rekensom (maar dat is niet aan mij om deze te maken)
Gewijzigd door space1 op 13 september 2009, 16:23
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is er mogelijk met Uitzending gemist?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigingen programma gemist Radio en Tv van KPNglasvezel : 2 27 jan 2010
HD opnemen niet mogelijk? Radio en Tv van KPNglasvezel : 3 31 okt 2009
Advertentie