obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
KPN stopt met analoge tv via glasvezel
space1

Quote

glasmol schreef:
Dankje Harrie voor de update.

Ik was altijd van mening dat de bandbreedte van i-tv en de bandbreedte van internet gescheiden werd, en dat het aantal tuners, en hun activiteit niet van toepassing was op de snelheid van je internet verbinding.
Ik dacht me te kunnen herinneren dat bij i-tv via adsl, deze bandbreedtes wel gescheiden waren, maar ik kan me sterk vergissen Smile


Als ik het goed heb kan bij ADSL technische niet meer dan 8 of 20 MB door koperdraad. dan heeft het altijd invloed op het internet bandbreedte bij een abonnement van 8 of 20 MB.

Bij glasvezel kun je het eenvoudig testen. download via internet op volle snelheid een bestand 100 of 1000 MB

http://www.www.gebruikers.eu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

en zet daarna de tv decoders maar eens aan.
 
KPNwebcare2
Om het duidelijk te krijgen:

Iemand met een ADSL abonnement van 20 Mbit wordt er een snelheid van 4-8 Mb/s weggehaald ( deze is gereserveerd ).
Iemand met een ADSL abonnement van 12 Mbit houd deze snelheid.
Iemand met een lagere snelheid haalt ook zijn snelheid.

Wij adviseren mensen met IPTV om een 12Mbit abonnement te nemen.

Dus antwoord op uw vraag, ja, ADSL kan 20 Mbit aan.

Voor Glas en vDSL is dit natuurlijk anders.
Er is uiteraard wel 12-8 Mb/s gereserveerd voor IPTV maar wordt niet van uw snelheid van het abonnement afgehaald. (Mits u niet de volledige bandbreedte van GLAS gebruikt)
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 01 september 2009, 14:04
 
space1

Quote

KPNwebcare2 schreef:
Om het duidelijk te krijgen:

Iemand met een ADSL abonnement van 20 Mbit wordt er een snelheid van 4-8 Mb/s weggehaald ( deze is gereserveerd ).
Iemand met een ADSL abonnement van 12 Mbit houd deze snelheid.
Iemand met een lagere snelheid haalt ook zijn snelheid.

Wij adviseren mensen met IPTV om een 12Mbit abonnement te nemen.

Dus antwoord op uw vraag, ja, ADSL kan 20 Mbit aan.


http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/abonnementenitv.htm

a: InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV - Tot 3 Mb/s download 512 Kb/s upload's
b: InternetPlusBellen Extra en Interactieve TV - Tot 8 Mb/s download 1 Mb/s upload
c: InternetPlusBellen Premium en Interactieve TV - Tot 20 Mb/s download 1 Mb/s upload Download snelheid tot 20 Mb/s **

(** Voor de combinatie InternetPlusBellen Premium + Interactieve TV geldt een downloadsnelheid van maximaal 14 Mb/s. Bij gelijktijdig gebruik van Interactieve TV en je internetverbinding, wordt de bandbreedte over beide diensten verdeeld.)

Voorbeeld is duidelijk gebruikt je tv bij een adsl verbinding wordt hiervoor 6 MB van de bandbreedte gebruikt.
Bij pakket a en b is genoeg bandbreedte vrij op ADSL2 lijn

Quote


Voor Glas en vDSL is dit natuurlijk anders.
Er is uiteraard wel 12-8 Mb/s gereserveerd voor IPTV maar wordt niet van uw snelheid van het abonnement afgehaald. (Mits u niet de volledige bandbreedte van GLAS gebruikt)


Nu de glasvezel.
Als er 12 mb wordt gereserveerd voor IPTV
Hoeveel gebruikt de eerste TV aan bandbreedte???? tussen de 8 en 12 MB (HD) ???

De helpdesk heeft aangeven dat de eerste TV geen bandbreedte gebruikt maar de 2 .... 4 TV's wel ( tussen 4-6 MB per TV)

De eerste 12MB bandbreedte heeft dan geen invloed. Maar de bandbreedte voor de 2 .....4 TV dan ?????

Of is KPN van mening dat 12 MB genoeg is voor 4 TV (HD)???

Het antwoord op mijn vraag van KPN :

Quote

pdaas schreef:
Hallo,

het enige wat ik nu kan melden is dat het geen nadelig invloed zal hebben op de internet snelheid.


Denkt KPN dat alle gebruikers maar 1 TV is huis hebben??

Ik heb kan begrijpen dat KPN stopt met coax tv. De kabelbedrijven stoppen vandaag ook het liefst met analoge tv (bandbreedte)
Maar als door KPN voor IPTV maar 12 MB wordt gereserveerd en gebruikers gebruiken meer dan 1 tv tegelijk kost dat wel tegelijk bandbreedte van je internet snelheid.

Zolang KPN er niet voor kiest om die 12 MB te verhogen ( bij bronspakket bandbreedte genoeg) heb ik en met mij vele gebruikers daar problemen mee. Je betaald voor een pakket met 30 MB (brons) internet bandbreedte.

Niemand heeft gevraagd om te stoppen met coax TV KPN stopt om economische redenen en KPN moet daarom ook het probleem op lossen.

Quote

harrie_n schreef:
En we hebben nieuws. Een decoder snoept van je netto bandbreedte. Op basis van een pakket goud zou je met 4 tv's iets minder dan de helft overhouden. (Aldus KPN techneut)
.


Mij laatste vraag heeft deze KPN techneut gelijk of niet dat er 30 MB van de bandbreedte verliest als je 4 TV gebruikt???

Met vriendelijke groeten,

Hans
Gewijzigd door space1 op 01 september 2009, 21:22
 
space1

Quote

harrie_n schreef:
Ja, daar is tie weer. Heb weer wat nieuws; ik zal daarover volgende week verder uitwijden.

Voorlopig heb ik van KPN een bijgewerkte reactie ontvangen dat ze uitgaan van het volgende:
* Er gaat iets minder dan 100 mbit over de lijn, die per pakket wordt afgeknepen.
* Bij brons (30mbit) en 3/4 tv's schijn je ineens geen bandbreedte verlies meer te hebben. Het gaat er dus netto niet vanaf. De ruimte tussen de 100 en 30 is voldoende voor tv etc.
* Bij goud dus net wel. immers 100-60=40mbit, wat bij 4 tv's net te weinig is. Bovendien is 100 niet volcontinu haalbaar ivm overboeking.

Volgens mijn contactpersoon zijn ze bezig met de formulering van een antwoord aan alle abonnees waarin ondermeer dit punt verduidelijkt wordt. Deze wordt niet eerder dan over anderhalve week verwacht.

Mijn eigen bevinding: Ik wacht nog steeds tot ze het komen aansluiten. Ik laat de aansluiting wel komen omdat ik geloof in de voordelen van glas (nog niet in KPN). Voorlopig heb ik van mijn contactpersoon de garantie dat de netto bandbreedte behouden blijft. Dat is hetgeen waar ik vanuit ga. Na aansluiting plemp ik wel een speedtest rapportje online met alle tv's aan...

Oh ja, de monteur regelt de vervanging van m'n coax naar utp netwerk. Niet geheel onbelangrijk...

Meer volgende week....

Ciao
Harrie


Harrie bedankt voor je DUIDELIJKE antwoordt.

Eigelijk werkt het precies zoals bij ADSL zolang je pakket internet bandbreedte laag genoeg is t.o.v de totale bandbreedte is er genoeg probleem alleen als het intenet pakket te groot wordt t.o.v de totale beschikbare bandbreedte kan er een moment komen dat je internet bandbreedte moet inleveren.

Dus geen bandbreedte van 12 MB voor IPTV !!!!!!!

nu is de maximale bandbreedte 100 MB maar in de toekomst wordt dat nog wel hoger zeker als er een moment komt dat de bandbreedte van de paketten ook wordt verhoogd. Bandbreedte bij glasvezel is veel groter dan bij de kabel of koperdraad

Voor IPTV tv heb je 2 systemen unicast en multicast:

- Bij unicast wordt er voor iedere gebruiker een verbinding opgezet tussen de server en de mediaplayer.

- Bij multicast wordt 1 signaal “uitgezonden” naar alle gebruikers. Multicast is bijzonder geschikt voor live streaming, maar wordt door de meeste internet providers (nog) niet ondersteund. Bij Multicast kan er met weinig bandbreedte toch een groot publiek bereikt worden.

Bij unicast is de overboeking wel van toepassing maar bij multicast niet.

Overboeking betekent dat de bandbreedte in de wijkcentrale nooit de totale bandbreedte van alle gebruikers te samen is maar altijd lager. Hoeveel de verhouding is is het geheim van de provider.
Omdat niet iedereen tegelijk gebruik maakt is dat bij een goede provider nooit een probleem.

Groeten,

Hans
Gewijzigd door space1 op 03 september 2009, 11:07
 
space1
Bij de installatie worden 2 digitale ontvanger geleverd. Ik heb via bon welke bij de brief zit een 3 ontvanger besteld.
Als de andere abonnementen (kabel of digitenne) zijn beeindigd kun je tijdelijk dus maar 2 tv's gebruiken.

In welke termijn wordt de ontvanger geleverd ?
Gewijzigd door space1 op 11 september 2009, 14:59
 
glasmol
Ik zal proberen daar komende week een antwoord op te geven......

Help me ff herinneren mocht je niets horen Shock
 
fiberuser
Het blijft voor mij ook een vreemde zaak dat KPN zomaar stopt met analoog. Gelukkig hebben wij deze week een brief in de bus gekregen van Onsbrabantnet. Zij gaan ook diensten over glasvezel leveren in onze wijk.
Zij bieden nog wel analoge TV, en daarbovenop ook nog eens een 100Mb up- en download mogelijkheid voor een wat nu lijkt iets lagere prijs.
Kortom, ik kijk uit naar de concurrentie en hoop dat KPN misschien daarop WEL reageert...
 
dijaru
Is zo dat een HD kanaal 24Mbit slurpt heb jij bvb 3 HD tv.s in huis zit je op 72mbit .. van daar dat kpn ook moet verhogen .. nu zullen 3 tv zelden aan staan .. lijkt me sterk .. Grin
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN stopt met analoge tv via glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie