obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met telefonie van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
DECT telefoons
tom_almere
Ik heb nu een week glasvezel van KPN (almere) en zowel de internet aansluiting als de TV werken prima.

Het wordt nu ook tijd om qua telefonie over te gaan stappen naar de glasvezelverbinding.
Op dit moment telefoneer ik nog over ISDN met een Chicago 220 DECT centrale en een Vox 930 ISDN toestel.

Aangezien IdSN toestellen niet op de experiabox kunnen worden aangesloten zal ik nieuwe telefoons moeten gaan aanschaffen, maar wat is de beste optie ?

1 - ik zag dat ik bij de experiabox DECT toestellen kon aanmelden, ik Heb geprobeert mijn oude handstes (Chicago 220 = Siemens Gigazet) aan te melden, maar dat lijkt niet te werken. Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen ?


2 - Nieuwe DECT handset aanschaffen, wie weet welk merk type ik wel goed op de experiabox kan aanmelden ?

3 - een nieuwe dect centrale aanschaffen en deze analoog aan de experiabox verbinden. Het lijkt me dat deze setup nadelen heeft (maar 1 verbinding)

wat is wijsheid, heeft iemand goede ervaringen met een specifieke setup ?
 
glasmol

Quote

tom_almere schreef:
Ik heb nu een week glasvezel van KPN (almere) en zowel de internet aansluiting als de TV werken prima.

Het wordt nu ook tijd om qua telefonie over te gaan stappen naar de glasvezelverbinding.
Op dit moment telefoneer ik nog over ISDN met een Chicago 220 DECT centrale en een Vox 930 ISDN toestel.

Aangezien IdSN toestellen niet op de experiabox kunnen worden aangesloten zal ik nieuwe telefoons moeten gaan aanschaffen, maar wat is de beste optie ?

1 - ik zag dat ik bij de experiabox DECT toestellen kon aanmelden, ik Heb geprobeert mijn oude handstes (Chicago 220 = Siemens Gigazet) aan te melden, maar dat lijkt niet te werken. Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen ?


2 - Nieuwe DECT handset aanschaffen, wie weet welk merk type ik wel goed op de experiabox kan aanmelden ?

3 - een nieuwe dect centrale aanschaffen en deze analoog aan de experiabox verbinden. Het lijkt me dat deze setup nadelen heeft (maar 1 verbinding)

wat is wijsheid, heeft iemand goede ervaringen met een specifieke setup ?



Persoonlijk maak ik gebruik van een nieuw aangeschaft dect setje...
De Philips CD 150 Tripple, dus 3 toestellen, 1 basis, 2 losse handsets, het is een heel eenvoudig setje, maar werkt perfect....
 
tom_almere
bedankt voor de info. extern dectsetje op de analoge pport aansluiten is inderdaad een makkelijke optie, maar ik vermoed dat het aanmelden van dect handsets op de experia box voordelen heeft (missschien meer dan 1 verbinding tegelijk ?

inmiddels na wat googelen er achter gekomen dat je voro DECT eerst een dongle op de EB zou moeten aansluiten, de vraag is of dit werk in combinatie met de beperkte firmware/configuratie van KPN.
 
glasmol

Quote

tom_almere schreef:
bedankt voor de info. extern dectsetje op de analoge pport aansluiten is inderdaad een makkelijke optie, maar ik vermoed dat het aanmelden van dect handsets op de experia box voordelen heeft (missschien meer dan 1 verbinding tegelijk ?

inmiddels na wat googelen er achter gekomen dat je voro DECT eerst een dongle op de EB zou moeten aansluiten, de vraag is of dit werk in combinatie met de beperkte firmware/configuratie van KPN.



Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, geeeeeen idee dus....
 
silvan
Op de Experiabox kan een USB-DECT dongle. Dan kun je DECT toestellen aanmelden. De feature kom je dus tegen via de web-interface, maar je moet eerst een dongle plaatsen voordat het daadwerkelijk kan.
 
EmileKPN
Dat is dan weer triest... Er zit in de webinterface wel een knop om aan te melden, alleen geen idee welke pincode je moet gebruiken. En blijkbaar is de USB-dongle dan ook nog nodig... Waarom heeft KPN die firmware toch zo belabberd gemaakt?
 
FBFATA1020
Interessant onderwerp: Experiabox met DECT-basisstation. Over welke Experiabox gaat het hier? De zwarte Experiabox, die ik ken, is een Speedtouch 780WL en daar zit geen DECT-basisstation in.
Ook wordt in deze thread gesproken over een DECT-dongle, die je op de Experiabox kunt aansluiten. Ik ken zo'n dongle niet en heb die met googlen ook niet gevonden. Is er wat meer info over te geven (merk, type nr etc)?
Ik ken wel een ADSL-modem/WiFi-router met geintegreerd DECT basisstation. Dat is de Fritz!Box 7270, die nog veel meer mogelijkheden heeft (zie de site van de fabrikant <>). De vraag bij zo'n geintegreerd DECT basisstation is of alle functies met iedere willekeurige DECT handset kunnen worden benut. GAP compabiliteit blijkt daarvoor namelijk geen garantie! Na aanmelden van de handset bij het basisstation is bellen en gebeld worden vaak wel mogelijk, maar meer geavanceerde functies zoals adresboeken en bellijsten van het basisstation zijn met de handset niet te bereiken.
Van de Fritz!Box bestaan meerdere typen met een ISDN-uitgang; daarop kan dan bv een Chicago 220 DECT worden aangesloten. In het algemeen kan een Fritz!Box ook als router en/of ATA worden geconfigureerd, zodat die kan worden aangesloten op een al bestaand ADSL-modem (of een kabelmodem).
Gewijzigd door FBFATA1020 op 17 januari 2010, 16:55
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DECT telefoons', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie