obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
meerdere tv's?
glasmol
Het klopt inderdaad wat verteld is, het aansluiten van de meerdere tv's is een eitje.

Je gooit een switch achter de poort op de Experia box die gereserveerd is voor i-tv (daar zit nu een kabel in naar je eerste tuner) Vanaf die switch trek je kabels naar de 2e, 3e en 4e tuner.

Zie hieronder mijn situtatie.

Simpel aansluit schema1250074819-830

Mijn opstelling 1 1250074988-30

Mijn opstelling 2 1250075023-480


Zoals je ziet heb ik vanaf m`n (jopie-goedkopie) switch al vast 4 kabels naar de tv's getrokken, voor het geval er in de toekomst meerdere tuners bij komen. Tegen die tijd is het dan gewoon plug-and-play

(klik op de afbeeldingen voor een groter exemplaar)
Gewijzigd door glasmol op 12 augustus 2009, 14:00
 
glasmol
das ook een optie inderdaad :-) Goed opgelost....
 
twcm73
In dat kader, hoeveel signaal/bandbreedte verlies heb je per tv?
Ik kan me voorstellen dat als iedere TV 10MB bandbreedte kost, (HD) een brons abo vrij snel waardeloos wordt.
Dan is het stoppen met doorgeven van KPN een puur commerciele actie om mensen naar een hoger, en dus duurder, abo te dwingen.

Of werkt het zo niet? Maakt het qua bandbreedte niet uit hoeveel TV's er tegelijkertijd aan staan en verschillende kanalen bekijken?
Gewijzigd door twcm73 op 16 augustus 2009, 19:36
 
twcm73
[quote]Raytje76 schreef:
Ik denk dat het wel mee valt want je hebt neit de hele dag alle tv`s aan toch. En ik moet zeggen dat ik het via glasvezel toch sneller vind werken dan via kabel. Dus ik denk dat het los loopt.

Het probleem is dat vooral 's-avonds alle tv's aanstaan, en er dan ook mensen willen internetten.
Dus dat is "volle" belasting.

Het lijkt me dan dus wel interessant om te weten of mijn downloadsnelheid dan ineens terugvalt naar het jaren 90-niveau.
 
glasmol
Voor i-tv is speciaal bandbreedte gereserveerd. Dit zal dus niet van je internet snelheid afgaan als ik het goed heb begrepen :-)
 
KPNwebcare2
Hallo,

Inderdaad voor interactieve TV is er speciaal bandbreedte gereserveerd. Dat wil zeggen 4Mb/s per stream en ongeveer 0,5Mb/s voor spraak en TxT.

Dat betekend dat als u opneemt en TV kijkt dat u dus rekening moet houden van een verlies van bandbreedte van 8 M/bs op het totaal haalbare bitrate op uw adres.
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:

Quote

tom_almere schreef:
Ik heb sinds deze week ook ook glasvezel van KPN (Almere).
Op dit moment heb ik alleen een digitale setup box voor mijn TV benenden genomen, omdat ik eerst eens wilde kijken hoe het allemaal werkte.

Ik sat dus nu voor de keuze hoe ik mijn tv boven ga aansluiten. 1 optie is natuurlijk een extra digitale box van 5 euro p/m, maar analoog aansluiten klinkt ook wel interessant.

mijn vraag is hoe sluit ik mijn TV analoog aan, gaat dit via de metalen connector aan de rechter kant van het glasvezel modem ?
en zo ja, kan ik daar gewoon rechtstreeks de coax van mijn tv op aansluiten en wat voor connector heb ik daar voor nodig

alvast bedankt voor de hulp


Het analoge gedeelte heb ik zelf aangesloten, zoals je hieronder kunt zien. Wat de monteur hier net vertelde klopt inderdaad, voorkom elke vorm van sluiting, want dit kan je hele analoge (r/t) signaal naar de knoppen helpen.
Vanaf "het glasvezel kastje" gaat er een coax kabel naar een standaard radio/tv aansluit doosje. De connector die je moet gebruiken is een F connector, de coax en het aansluit doosje zijn gewoon standaard materialen.

FTU%25%2B%25COAX
(Klik voor een groter plaatje)


Interessante foto.

Bij mij nn Almere is ook zo'n FTU aangesloten, maar in de mijne zitten geen aansluitingen voor pluggen. Sterker nog, er zit geen voeding in, niks. En de monteur heeft hem slechts gemonteerd, want hij hangt los. Klopt dit? Wordt er door de KPN monteur een andere kap opgezet ofzo?
 
glasmol
hij zou niet los moeten hangen lijkt mij Smile .
Het gedeelte boven op de FTU is leeg zolang je geen gebruik maakt van glasvezel, zodra de KPN monteur komt, plaatst hij een module boven in de FTU (een NT) en hierop zitten de aansluitingen (coax etc)
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:
hij zou niet los moeten hangen lijkt mij Smile .
Het gedeelte boven op de FTU is leeg zolang je geen gebruik maakt van glasvezel, zodra de KPN monteur komt, plaatst hij een module boven in de FTU (een NT) en hierop zitten de aansluitingen (coax etc)


Thanks.

Ik las op een ander forum dat iemand van KPN webcare schreef dat als je 2 tuners gebruikt (dus eentje per tv) er 2 streams gebruikt worden om tv te kijken en je dus dan niet meer kan opnemen en kijken tegelijk. Lijkt me onzin, omdat je tegenwoordig 2 ontvangers krijgt met HD recorder. Als je 2 tv's aansluit zou je dus op geen van beide kunnen opnemen?

Lijkt me dat als ik 2 ontvangers aansluit ik op beiden en kan kijken en kan opnemen, of dan tenminste op 2 kijken en op een van beiden opnemen.
 
space1

Quote

mriesenb schreef:

Quote

glasmol schreef:
hij zou niet los moeten hangen lijkt mij Smile .
Het gedeelte boven op de FTU is leeg zolang je geen gebruik maakt van glasvezel, zodra de KPN monteur komt, plaatst hij een module boven in de FTU (een NT) en hierop zitten de aansluitingen (coax etc)


Thanks.

Ik las op een ander forum dat iemand van KPN webcare schreef dat als je 2 tuners gebruikt (dus eentje per tv) er 2 streams gebruikt worden om tv te kijken en je dus dan niet meer kan opnemen en kijken tegelijk. Lijkt me onzin, omdat je tegenwoordig 2 ontvangers krijgt met HD recorder. Als je 2 tv's aansluit zou je dus op geen van beide kunnen opnemen?

Lijkt me dat als ik 2 ontvangers aansluit ik op beiden en kan kijken en kan opnemen, of dan tenminste op 2 kijken en op een van beiden opnemen.


Wij hebben woensdag de glasvezel aansluiting gekregen . Ik deze vraag namelijk aan de monteur gesteld. Per ontvanger /TV kun opnemen en kijken naar een ander programma tegelijk.

Ik ga morgenvroeg wel even testen of dit ook zo werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meerdere tv's?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwkomer Iphion biedt tv via glasvezel in meerdere steden Nog niet gesorteerd : 1 20 jul 2011
Advertentie