obey-robots.txt
07 December 2016, 23:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van Glashart
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetsnelheid Glashart Elburg

bosaap
Wat valt de snelheid van Internet via Glashart Elburg tegen !!!!
Sad

Fiber
Kun je aangeven welke snelheid beloofd is en welk snelheid je uiteindelijk hebt!
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

bosaap
Test vrijdag 16.30 uur gedaan met Speedtest.nl : snelheid is 10019 kbps
Volgens de brochure van Glashart Elburg hoort bij het "Brons" pakket een downloadsnelheid van 30Mb. Angry

En wat ik ook nog niet heb vermeld is dat het Internet er zeker 5 a 6 x per dag uitvalt. Diverse malen gebeld met KPN, maar ook daar komen ze niet verder dan mij de modem te laten resetten.Sad

Fiber
Die speedtesten zijn niet geschikt voor hoge snelheden. Het beste kun je een 100MB bin bestandje downloaden. Bijna op het einde van de download heb je je werkelijke snelheid in beeld.

Ik heb wel zo'n bestandje op de server staan. Zie http://speedtest.gebruikers.eu
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

bosaap
Zojuist 15-4-2009 een test gedaan op 2 verschillende manieren.

Eerst via draadloos 100 mb gedownload, maximaal 1,8 mb/sec gehaald, maar hij bleef vaak rond de 400 kb/sec hangen.

Met een kabel aan de computer haalt hij continu 3 mb/sec.

Zou een firmware update van de Experiabox iets kunnen uitmaken, en zo ja, doet KPN dat of kan ik dat zelf?

Fiber
De Experiabox is toch een ADSL modem?
Fiber, lichtsnelheid.

ADH_ED
Klopt. Wat trouwens ook apart is, is dat de modem aangeeft geen DSL verbinding te hebben, maar dat er wel een prima verbinding is.

Dat wireless wel iets trager is kan ik me goed voorstellen, allen is het wel maf dat er maar 400 kb/sec wordt gehaald. Bij het oude abonnement van UPC haalde hij iig nog 1 mb/sec.

Maar is de Experiabox handmatig te updaten, of doet KPN dat?

Fiber
KPN moet de experia box updaten door op het netwerk een firmware update beschikbaar te stellen.

Voor een ADSL internetverbinding geldt dat de afstand tot de telefooncentrale bepalend is voor de snelheid.

Nu is er denk ik verwarring over glasvezel.

Je hebt glasvezel tot in je huiskamer, dat is op dit moment de snelst mogelijke variant. Dit heet ftth, Fiber To The Home.

Je hebt glasvezel naar een wijkkast, van de kast naar huis gebeurd nog met koper en je haalt met adsl max 20 MBit

Bosaap stelt glasvezel te hebben, maar een experiabox is een ADSL modem. Of ben ik niet meer op de hoogte en is er een experiabox speciaal voor glasvezel?
Fiber, lichtsnelheid.

glasmol
Fiber schreef:
KPN moet de experia box updaten door op het netwerk een firmware update beschikbaar te stellen.

Voor een ADSL internetverbinding geldt dat de afstand tot de telefooncentrale bepalend is voor de snelheid.

Nu is er denk ik verwarring over glasvezel.

Je hebt glasvezel tot in je huiskamer, dat is op dit moment de snelst mogelijke variant. Dit heet ftth, Fiber To The Home.

Je hebt glasvezel naar een wijkkast, van de kast naar huis gebeurd nog met koper en je haalt met adsl max 20 MBit

Bosaap stelt glasvezel te hebben, maar een experiabox is een ADSL modem. Of ben ik niet meer op de hoogte en is er een experiabox speciaal voor glasvezel?

De naam experia box gebruikt KPN ook bij Glasvezel, en het is logisch dat het modem aangeeft dat er geen DSL signaal is, want je gebruikt geen DSL, de experia box is met een netwerk kabeltje aangesloten op de FTU (het glasvezel kastje), dus niet via de DSL poort.....

Ik gebruik het brons pakket + plus pakket.
Onderstaande info over mijn modem (type en firmware versie)

Productnaam: TG787v (Thomson Speedtouch 787v)
Softwareversie: 8.2.2.1
Gewijzigd door glasmol op 08 juli 2009, 12:17

glasmol
bosaap schreef:
Test vrijdag 16.30 uur gedaan met Speedtest.nl : snelheid is 10019 kbps
Volgens de brochure van Glashart Elburg hoort bij het "Brons" pakket een downloadsnelheid van 30Mb. Angry

En wat ik ook nog niet heb vermeld is dat het Internet er zeker 5 a 6 x per dag uitvalt. Diverse malen gebeld met KPN, maar ook daar komen ze niet verder dan mij de modem te laten resetten.Sad

@ bosaap.

Heb je wel eens geprobeerd het kanaal aan te passen waarop de experia box het draadloze signaal uitzend ?

Standaard staat het modem op automatisch, maar je zou het rijtje gewoon af kunnen gaan om te zien welk kanaal het best bij jou werkt, zet `m bijvoorbeeld eens op 7.
Gewijzigd door glasmol op 08 juli 2009, 12:19

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid Glashart Elburg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Update settopbox Glashart Media vereist wegens kwetsbaarheid Algemeen over Tweak 1 15 maart 2014, 16:58
internetsnelheid probleem glasvezel Internet van KPNglasvezel 1 30 oktober 2012, 23:58
HBO Binnenkort op Glasvezel via Glashart, CanalDigital en Vodafone Radio en Tv van Glashart 1 09 september 2012, 13:28
Gebruik van Ziggo of UPC decoders op Glashart glasvezel Radio en Tv van Glashart 1 08 juli 2012, 15:59
Glashart wordt Reggefiber Algemeen over Glashart 5 27 september 2011, 15:56
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber02:34:51
| glasblazer 1 dag
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool