obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van Tweak kwijt
 Onderwerp afdrukken
Meten is weten ???????
glasblazer
Ik was niet tevreden met de Experiabox V8 van de KPN en heb daarom besloten een eigen router aan te schaffen.
Dit is de TP-LINK TL-WRD4300 en dit gaf weer de ouderwetse top downloadsnelheid weer. Gek genoeg was de uploadsnelheid maar een 1/3 van de snelheid die ik volgens de KPN zou moeten verkrijgen. In feite achteraf alleen maar op mijn centrale laptop deze enorme decrease
van de uploadsnelheid. Contact gezocht met de Computerwinkel in Hilversum die mij allerlei tips heeft gegeven waar ik allemaal al doorheen was gelopen, maar ook een verwijzing naar de testsuite van Reggefiber om specifiek glasvezel snelheden te meten.
Gek maar waar zowel up en down goede scores. De testsuite van SPEEDTEST NET GLOBAL geeft in mijn geval voor een van de specifieke apparaten dus onjuiste informatie af. Dik tevreden nu met de resultaten, terwijl ik me echt zorgen aan het maken was.

Met andere woorden het testen van de snelheden van het Internet hangt in speifieke gevallen ook sterk af welke programma gebruikt word.
Begrijp hier geen jota van. Gaat jaren goed en door aanschaf van een andere router kun je NIET MEER vertrouwen op je vertrouwde testsuite.

Dank aan deze gouden tip. Uren voor niks aan het knoeien geweest de uploadsnelheid op te krikken van 15 mbs naar 50 mbps, terwijl mijn laptop al die tijd de snelheid al aan kon.
Heerlijke router trouwens met een betrouwbaar WiFisignaal. De ZTE H220N gaf altijd moooie scores maar na 12 maanden had in mijn geval de router het gehad. De vervanging door eenzelfde exemplaar gaf ook goeie resultaten, maar ook dit exemplaar gaf na een jaar de geest.
De Experiabox V8 geeft een beroerd WiFisignaal af, maar de eigen in gebruik genomen router TP-Link TL WDR4300 snort er lustig op los.
Achteraf kun je de uploadsnelheid niet nauwkeurig meten als je dit via Speedtest Net Global doet.

Maak gebruik van http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ om de snelheid van Glasvezel te meten. In mijn geval super.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 25 juni 2013, 23:06:14:
Te vroeg gejuicht de metingen liggen op het zelfde niveau als via Speedtest Net Globaal. Te weten 50mbps down en 16 mbps up.
Raar allemaal. Bedraad niks aan de hand. Met uitzondering van mijn centrale laptop heb ik overal een snelle upload.
Drivers aangepast en ik weet al niet meer. Bij de ZTE H220N had ik nergens last van. Zowel up als down de volle mep.
Router (chipset) toch het probleemkind ????
Gewijzigd door glasblazer op 25 juni 2013, 23:06
 
OPTIMIZER.CO
Hoe heb je het overigens gedaan met je telefoonaansluiting en TV aansluiting? Die loopt nog wel via de V8?

overigens kun je beter http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ gebruiken voor je speedtest Wink
Personal Assistant - Personal Shopper
Multimedia elektronica & netwerk technologie
 
glasblazer
Televisie en Telefoon lopen nog wel via de EB v8. Overigens gaf dit gelijk haperingen voor wat televisie betreft. Het Tv-signaal loopt via 2 Devolo's 500AV plus (triple) vanuit de meterkast naar de televisie.
Bij de TV heb ik een mediaplayer en een settopbox en een Android mini pc gekoppeld aan het modem dat in de meterkast is gemonteerd. Devolo's, EB v8 en de Motorolla 1983 naar fabriekinstellingen gezet en waren de haperingen voorbij. Bij de EB v8 een TP-Link TL WDR4300 dual band router geplaatst die met een lan kabel aan de EB v8 is gekoppeld. De TP-Link router is als wireless switch ingezet. De EB v8 deelt de IP-adressen uit. De downloadsnelheid (WiFi) is t.o.v. de EB v8 spectaculair gestegen. Van 30 mbps naar 50 mbps. De uploadsnelheid is t.o.v. de centrale laptop ingekakt. Was 30 mpbps en bedraagt nu 16 mpbs. Andere netwerkapparaten uploaden wel over de volle bandbreedte. Gek verhaal maar na allerlei experimenten matched de WLAN-kaart van de specifieke laptop niet met de TP-Link router.
Onoplosbaar helaas. Nu gewoon ander station of toch een kabel gebruiken als ik grote bestanden wil uploaden.
 
OPTIMIZER.CO
Kijk even naar je netwerkkaart misschien kun je dan beter werken op een 40Mhz 2.4 of bij een 5Ghz wifi op 80Mhz. Dit moet je dan ook even in de TP-link router aangeven/mogelijk zijn.

Die devolo's werken eigenlijk best goed ik heb wel ondervonden als je bij de iput een TP-link Powerlan gebruikt en aan het eind de devolo dat bij een ''tele2'' netwerk opeens de problemen zijn verdwenen. Wink
Personal Assistant - Personal Shopper
Multimedia elektronica & netwerk technologie
 
glasblazer
Vanmargen een update van een stuurprogramma voor mijn WD Live Book geïnstalleerd. De metingen met mijn nieuwe TP-Link router nog eens herhaald en hij blijkt nu up en down de volle mep te geven. Ik blijf me verbazen waarom na de installatie van de TP-LINK router mijn centrale laptop slecht kon uploaden. Niks meer aan doen.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meten is weten ???????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie