obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Experiabox V8 Ramsj
glasblazer
Vandaag is mijn ZTE H220N vervangen door de Experiabox V8.
Het WiFi gedeelte is werkelijk een drama. De ZTE H220N vertoonde andere kuren, maar presteerde op WiFi-gebied veel meer.
De snelheid is bijna gehalveerd en ik snap niet dat de KPN zo'n ramsj product in de markt durft te zetten.
De snelheid van de netwerkkaart is terug gelopen van 135mbs naar 90mbs maar vaker nog minder.
Dacht nog even dat ik de instellingen niet goed had staan en KPN even gebeld hierover. De normale helpdesk wist van niets en de betaalde helpdesk wilde een monteur langs sturen. Mijn vraag was waarom ik eerst ruim 135 mbs als snelheid van de netwerk kon aflezen en nu net de helft terwijl de nieuwe EB 300mbs in haar vandaal heeft staan en de ZTE H220N maar 270 Mbs.
Een ander laptop daarentegen connect sneller. Was 65 mbs en nu 75 mbs.
De afstand is te verwaarlozen, dus kortom het betreft een inferieur product.
De snelheid van het draadloos netwerk is teruggelopen van 50 mbs naar 30 mbs.
Een lichtpuntje is wel dat het draadloos netwerk via het stroomnet (DLAN) wel krachtiger is geworden.
Haal nu met de Devolo 500AV Plus zo'n 7,8 mbs terwijl dat hiervoor lager lag.

Ga een eigen router aanschaffen, afscheid nemen van KPN of het wordt een Devolo oplossing. Eerst maar eens kijken of de boel stabiel blijft.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 17 juni 2013, 22:42:07:
Kogel is door de kerk. De Experiabox functioneert beduidend minder dan de ZTE H220N. Die draaide bij mij afgezien van de storingen als een tierelier. Ik heb afgelopen zaterdag 2 verschillende oplossingen bedacht:
1. Via Powerline en Wifi naar de woonkamer;
2. Een eigen router installerem.

1. De Powerline Oplossing d.m.v. een Devolo 500AV Plus WiFi bracht geen verbetering. Kosten € 100 euro.
Devolo geretourneerd.
2. Installatie TP-Link Dual Band Gigabit Router WDR4300.
Dit draait prima en op allerlei vlakken draait het beter dan de ZTE H220N die ik oorspronkelijk had.

Aanvankelijk ging ik voor de beste router die op de markt is, maar gek genoeg was deze nergens op voorraad.
Deze router van TP-Link draait goed en is nog 50 Euro goedkoper dan de door mij gewenste Asus router.

Ja ik heb geen draad door het huis lopen. Ik heb alles via WiFi of Powerline van Devolo en natuurlijk is dit allemaal minder dan bedraad.
Overall goede resultaten.

Overigens weg gaan bij KPN was niet eens een optie. Op mijn huisadres was het enige alternatief XS4ALL. De andere providers gebruiken dezelfde hardware als de KPN. Andere providers die voorheen wel beschikbaar waren - inmiddels ook KPN - bieden op mijn adres geen diensten meer aan. Ja wat moet je dan als consument, Overigens heb ik tot nu toe bij elke provider mijn eigen router geïnstalleerd.
Dit keer was ik heel tevreden over de ZTE H220N maar daar heb ik er in 2 jaar tijd 2 van versleten.
Deze router wordt regelmatig van nieuwe firmware voorzien en is zelfs DD-WRT Compatible.
Gewijzigd door glasblazer op 17 juni 2013, 22:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox V8 Ramsj', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox V10 ? Internet van KPNglasvezel : 1 04 okt 2016
Afstand tussen glasmodem en experiabox Algemeen over KPNglasvezel : 3 19 okt 2013
Experiabox Vervanging Algemeen over KPNglasvezel : 1 11 jun 2013
Signaal Glasvezelmodem via Devolo naar Experiabox Nog niet gesorteerd : 1 04 sep 2011
Verbruik Kwh van Experiabox TG789VN Algemeen over KPNglasvezel : 4 04 feb 2011
Advertentie