obey-robots.txt
10 December 2016, 19:32
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van Lijbrandt
Lijbrandt vooral wegblijven
Ja Ja 100%[1 stem]
Nee Nee 0%[0 stemmen]
Totaal aantal stemmen : 1
 Onderwerp afdrukken

Lijbrandt = OPLICHTERS - blijf vooral weg

JRE99
Oorspronkelijk Lijbrandt glasvezel (Klaar 100) aangegaan vanwege hun toegang tot Newsgroupen. Destijds nog gebeld met verkoopstaf, antwoord: Ja hoor, onbeperkte toegang zonder enige beperking dus!
Nu bij activeren (glasvezel aangelegd). Blijkt dat toegang tot newsgroupen bewust absurd afgeknepen wordt en de 100Mbit/esc toegang alleen beschikbaar is als je 7,50 Euro extra betaald.
Destijds was er ook geen optie of indicatie dat er extra betaald moet worden, nu staat het er opeens als een 'duiveltje uit een doosje' bij. Aan het oorspronkelijk contract of aanbieding heb je niets. Want dat bestaat niet meer. Je contract is elektronisch en ze passen zoals het hun uitkomt naar believen aan. Daarbij is de reguliere down snelheid maar 80% van wat ze aanbieden (wat normaal schijnt te zijn) en Up maar 33% van wat ze aanbieden en werkt hun (anders dan geadverteerd) draadloos modem niet (nog altijd geen nieuw gekregen). En is het nu niet meer Lijbrandt, maar KPN (vermomt als Lijbrandt), nou ja; dan weet je het wel. Blijf er vooral WEG !!!

anton2e
Het komt niet bij je op dat jouw problemen aan jezelf liggen?

Allereerst gaat geen enkele provider je ongelimiteerd toegang geven tot Usenet. Vrijwel altijd wordt je beperkt tot textgroepen en zijn de binaries of volledig afgesloten of ze worden zwaar beperkt. Voor binaries is het normaal dat je daarvoor een aparte provider erbij neemt en ja dat kost geld. De gedachte "Internet is gratis" is echt altijd al een sprookje geweest.

Wat betreft je snelheden: daar ben je echt een uitzondering. Allereerst betwijfel ik of je juist meet. Weet je zeker dat er geen parallel processen over je netwerk of PC lopen, wat gebruik je om snelheden te meten, ben je bekend met de verschillen tussen MBps, Mbps, mBps en mbps, ken je de overhead bij up/downloaden, je weet ook dat je draadloos nooit en te nimmer de snelheid van bedraad zult bereiken?

Kortom, heel veel vragen en pas als je die beantwoord hebt dan kun je gaan praten over waar de fout zit.

Maar ik vermoed dat schreeuwen jou meer bevalt en wel erg lekker en makkelijk uitkomt. Dit in plaats van serieus op zoek te gaan naar wat de oorzaak is.

JRE99
Ik weet niet wat uw hoedanigheid is betreffende Lijbrandt. doch uw antwoord vind ik verdacht...!

Uit uw antwoord lijkt een vleug partijdigheid te zitten en is tevens niet adequaat. Er zijn voldoende (glasvezel) providers die (standaard) een NIET gelimiteerde toegang tot Newsgroups geven (ook voor up- & downloaden). Zoals Lijbrandt dat ooit ook deed (persoonlijk destijds geverifieerd). Echter omstreeks de overname door KPN is dit onzichtbaar (dus achterbaks) gewijzigd in een gratis (zeer gelimiteerde dienst) en vanaf dat moment een betaalde dienst (die je ergens anders zowel beter -lees sneller- alsmede goedkoper kunt krijgen).

Aan het (elektronisch) contract heb je niets. Dat is bij hun opgeslagen en dusdanig vaag dat ze willekeurig vrijwel alles kunnen wijzigen in hun 'aanbod' zonder dat je ook maar ergens (contractueel) kun terugvallen. Nergens in het contract zelf staat concreet (behalve de snelheid) omschreven wat het aanbod contractueel exact (!) inhoud. Dus downloaden contract heeft ook geen zin, want er staat vrijwel niets in.

In dit geval ben je aan de (kwade) goden overlevert.

Uit uw antwoord kan ik concluderen dat u niet zo technisch bent, want anders zou u moeten weten dat vele routers weliswaar een verbinding van 100 tot 300 Mbit Draadloos tot stand kunnen brengen (op korte afstand). Maar je een kwalitatief hoogwaardige router nodig hebt die de contractuele aangeboden Internet snelheid van 100 Mbit (nou laten we van 90 Mbit/sec uitgaan, het TV signaal kost ook gemiddeld 10 Mbit -iets wat ze effe niet bij vermelden-) draadloos van concrete internet data ook halen.
De geleverde Sitecom X3 router haalt dat draadloos beslist niet. Het ding is hier gewoon technisch (draadloos) NIET toe in staat. Ook bevestigd door de provider aanbevolen (snelheid) testsite (en ook op andere sites). Deze router is gewoon te inferieur om een concrete datalink van internet verkeer van 80 á 90 Mbit (gemiddeld) te verwerken en draadloos verder te sturen.

Die Sitecom router haalt gemiddeld de helft van de aangeboden snelheid (draadloos). Zo'n 50 Mbit down en (verbazend) 52 Mbit up.
(gemeten op verschillende dagen & tijdstippen mbv. diverse 'test' sites). Bedraad haalt deze met gemak 90 - 92 Mbit / sec Up & Down.

Over dat ga ik nog met de provider in conclaaf. Want ze leveren een product welke nooit de contractuele snelheid kan leveren.

En algemeen over Lijbrandt: BLIJF WEG, er zijn betere en goedkopere providers!!!
Had ik destijds geweten wat ik nu weet (en hoe ik besodemieterd ben); was ik nooit aan Lijbrandt begonnen.

Dus een waarschuwing voor anderen: Lijbrandt: Blijf vooral WEG !!!
JRE :-(

anton2e
@jre99:

Allereerst de vermelding dat de verdachtmaking ronduit onbeschoft, beledigend en schofterig is! Eigenlijk zou ik verder niet moeten reageren.

Ik ben een klant van het eerste uur bij Lijbrandt en heb derhalve heel wat ellende meegemaakt waar nieuwkomers geen benul van hebben.

Lijbrandt heeft vanaf dag 1 beperkte ("gratis"Wink toegang tot de nieuwsgroepen gehad. Dit is dus niet pas later er in gekomen. Verder klaagt u dat het contract onzichtbaar zou zijn toch weet u allerlei daaruit te citeren. Behoorlijk met elkaar in tegenspraak.

Ook zou ik niet technisch zijn? Stop toch eens met het (1) op de persoon spelen en (2) regelrechte leugens te vertellen. Ik weet als geen ander waar ik over praat als het om techniek gaat. Maar blijkbaar bent u van mening dat alles maar 'gratis' (inbegrepen) moet zijn. De geleverde Sitecom router is technisch geen hoogstand maar een (voor merendeel) adequaat product. Wilt u beter: koop er dan zelf een. Bij Lijbrandt kunt u elke willekeurig router gebruiken (dit i.t.t. KPN). Wat betreft de gedane metingen: deze zijn erg discutabel en ik vermoed dat ze duidelijk gedaan zijn door iemand die niet echt wat en hoe je moet meten!

Mag ik ook een waarschuwing geven:

U kunt beter wegblijven van ongeacht welke provider. Enige wat u kunt is klagen zonder dat dit gefundeerd is. En zo zal het met elke provider gaan. Klachten, klachten, klachten en niets anders dan klachten.

Waarom: omdat u er geen verstand van heeft en duidelijk te weinig technische kennis bezit om e.e.a. te kunnen beoordelen. Ga terug naar een ouderwetse Dial-Up verbinding!

glasblazer
Over het meten van snelheid ben ik de afgelopen dagen zelf ook een stuk wijzer geworden. Wat in mijn geval de KPN levert is 50mbps up en down. Dat loopt al vanaf het begin goed. Bij de vervanging van mijn Experiabox ZTE H220N door de Experiabox V8 gaven mijn draadloze clients echter maar 60% van de snelheid weer. De Upload snelheid lag in mijn geval hoger dan down. Zelf een draadloze router er tussen gefietst. Snelheid downloaden opgelost, maar het uploaden liet het nu afweten. Dat heeft in mijn geval met mijn netwerkkaart te maken.
Een andere wat mindere laptop in huis scoort daarentegen wel 50 mbps up en down. Al met al moeten we soms de hand wel eens in de eigen boezem steken. Een woud aan WiFi spots om je heen is ook niet bevorderlijk voor een stabiele verbinding.Whip

anton2e
"Een woud aan WiFi spots om je heen is ook niet bevorderlijk voor een stabiele verbinding"

je hebt helemaal gelijk. Helaas interesseert dat UPC/Ziggo erg weinig. reden temeer om (1) 5Ghz te gebruiken en (2) AC zo snel mogelijk in gebruik te nemen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lijbrandt = OPLICHTERS - blijf vooral weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijbrandt stopt en gaat als KPN verder Algemeen over Lijbrandt 1 30 september 2016, 17:49
Zeer ontevreden over lijbrandt Algemeen over Lijbrandt 2 02 oktober 2012, 22:17
Tevreden met Lijbrandt? Algemeen over Lijbrandt 4 14 januari 2011, 22:33
Glasvezel van Lijbrandt is beschikbaar in: Waar beschikbaar, Lijbrandt 5 24 november 2010, 20:24
Vragen over Lijbrandt TV Radio en Tv van Lijbrandt 2 22 september 2010, 08:50
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber02:06:19
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool