obey-robots.txt
05 December 2016, 21:37
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van Concepts ICT kwijt
 Onderwerp afdrukken

Aansluiting Concepts faalt

JKforyou
Ik ben nog niet eens aangesloten bij Concepts en ben ze nu al zat. Wat een ongelooflijk trage en vervelende provider zeg. Terwijl andere aanbieders hun klanten al lang hebben aangesloten zitten wij nog steeds te wachten. Concepts beloofde bij de oplevercheck op hun website dat we begin december 2012 aangesloten zouden worden maar helaas. Toen ik weer een kijkje nam bij de oplevercheck stond er plotseling half december 2012... nou vooruit, maar weer wachten dan. Nee hoor.. een volgende check vertelde dat het eind december zou worden. Je begrijpt het al.. beging januari 2013, half januari 2013 en vanavond bij de check gaf hij eind januari 2013.

Heb natuurlijk al een aantal email gestuurd naar die kansloze bende met steeds slechts één en dezelfde reactie retour.

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.

Wij hebben de aannemer aangestuurd om bij u de modem te activeren.
Zodra wij deze melding hebben ontvangen, kunnen wij de aanvraag voor uw telefoonnummer opstarten. Wanneer wij hier een goedkeuring voor hebben ontvangen, zullen wij u schriftelijk berichten met de officiële activeringsdatum.
Het is momenteel afhankelijk van de aannemer wanneer wij de diensten kunnen activeren.

Ik heb echter een contract afgesloten maar vraag me af hoelang ik mezelf aan het lijntje moet/kan laten houden door Concepts. Als andere providers wel de klanten al aangesloten hebben in hetzelfde gebied ligt het probleem toch bij Concepts of ben ik nu gek?

Ik wil heel graag van m'n contract af... iemand die weet wat ik kan ondernemen om (liefst bij een ander) wel aangesloten te worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

kobus1960
KPN duurt ook een maand of langer. Nu glasvezel eenmaal
ruim is neergelegd in met name finexlocaties regent het
aanmeldingen. Die providers hebben een buffer in de stroom.
Reggefiber, Caiway en bv. glashart sluiten honderden woningen per dag op het
glasnet aan. Dat heb je glas in huis, vervolgens kan de provider het niet aan. Sad
Tevreden Ziggo Alles in 1 extra.....120Mb...klant Wink

JKforyou
Thanks Kobus,

Maar vreemd is dan wel dat andere providers wel gewoon aansluiten en dat Concepts niets onderneemt. Nadat ik afgelopen week er maar weer eens een mailtje uit had gedaan naar Concepts kreeg ik de volgende reactie retour.

Op 17 december hebben wij een probleem in de levering van uw diensten ontdekt. De tot nu toe onbekend foutcode die wij ontvangen is in behandeling bij onze netwerkleverancier. Deze doet er alles aan om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Het belachelijke is dat dit totaal niets met mijn vraag te maken heeft die ik in de email had gesteld. Ze kunnen niet alleen NIET aanleggen... ze kunnen ook al NIET lezen bij Concepts.

Dat verhaal van die foutcode is ook gelul in de ruimte want er is niets aan de hand met de aansluiting. Een vriend van me werkt bij de KPN en heeft het via een collega laten check en hij heeft geen problemen of fouten kunnen ontdekken.

Alweer een reden om af te zien van Concepts.

Leendert
Het is toch niet vreemd met al die verschillende bedrijven die er aan te pas komen voor dat je van het glasvezelnetwerk kan genieten; 1. Glasvezel leggen tot aan het huis, 2. Het binnen brengen en de Dummy’s plaatsen, 3. dummy’s vervangen in het modem met controle van het netwerk, 4. je nieuwe Provider als eventueel je vorige alles heeft vrij gegeven!
Begin augustus 2012 ben ik aangesloten, maar dat ging verre van vlot, mijn buurman die een jaar na mij zich had opgegeven, zou nog eerder aangesloten zijn als ik niet per toeval de persoon tegen het lijf liep die de dummy’s kwam vervangen in het Genexis modem bij mijn buur. Hij had geen opdracht voor me, doch was bereid om een modem te plaatsen, maar als bij controle, met zijn Laptop, mijn naam en adres er niet zou uitkomen nam hij het modem weer mee, gelukkig was het oké. Bij Concepts “snapte” ze er niets van de gang van zaken en zouden het “uitzoeken”.
Op zon en feestdagen zou het kantoor telefonisch bereikbaar zijn tot 22.00 uur, mooi niet, 2de Kerstdag problemen met de Amino M540
Het ding werkte voor geen meter, 1 minuut uitgezet en daarna weer aan, werkte ook niet, we hebben maar verder analoog gekeken. Al die tijd stond de Amino uit, na hem weer aangezet te hebben werkte hij weer! Nu las ik later via glashartmedia.nl dat de Amino spontaan in stand-by stand kon gaan staan als je een langere tijd de afstandsbediening niet had gebruikt, maar deze optie had ik uitgezet, dus dat was niet het geval bij ons, er was niets mee te doen, geen andere zender, geluid niet harder of zachter en ook niet stand-by of uit te zetten, je moet dan de stekker er uithalen en ruim 4 minuten wachten om hem vervolgens weer op te laten starten. Heb wel de andere ochtend de Amino laten voorzien van de nieuwste software en t.o.h. geen problemen meer gehad. Maar op het mailtje, wat ik verzonden had omdat ik mijn probleem niet telefonisch kon doorgeven, heb ik tot op de dag van vandaag geen reactie gehad, terwijl ik daarin had kennis gegeven dat mijn Amino DEFECT was! Maar waarschijnlijk heeft de “TD” vanuit Breda de aansluiting de andere dag gecontroleerd en oké bevonden en het daarbij gelaten!?
Gewijzigd door Leendert op 05 januari 2013, 14:06

JKforyou
Hoi Leendert,

Dankjewel voor je reactie. Het is inderdaad begrijpelijk dat er één en ander mis kan gaan als een aansluiting inderdaad over zoveel schijven gaat. En dat is ook nog begrijpelijk... wat echter niet begrijpelijk is dat naar aanleiding van mijn e-mails ik van Concepts nog nooit een antwoord heb gekregen op de vragen die ik stel.

Altijd weer een standaard verhaaltje waarbij ze nog niet eens de moeite nemen om het verhaal zo aan te passen dat het nog een beetje lijkt of ze er moeite voor hebben gedaan. Het begon al bij mijn eerste e-mail waarin in ik keurig alle NAW gegevens had gezet inclusief klantnummer etc... krijg ik een e-mail retour of ik misschien de NAW gegevens zou kunnen/willen doorsturen.

De vraag was trouwens... Waarom zet u niet een heldere duidelijke installatie termijn op uw website waarbij de klant ervan uit kan gaan dat hij dan ook echt is aangesloten. Nu past u met een automatisch systeem telkens de datum aan maar meer dan dat gebeurd niet. Zet dan geen postcode check op uw website dat voorkomt veel ergernis.

Als antwoord krijg je dan de volgende reactie: Wij hebben de aannemer aangestuurd om bij u de modem te activeren. Zodra wij deze melding hebben ontvangen, kunnen wij de aanvraag voor uw telefoonnummer opstarten. Wanneer wij hier een goedkeuring voor hebben ontvangen, zullen wij u schriftelijk berichten met de officiële activeringsdatum. Het is momenteel afhankelijk van de aannemer wanneer wij de diensten kunnen activeren.

Ik zal niet alle e-mails tot in detail hier gaan behandelen maar bovenstaande zeg al genoeg over de werkwijze van Concepts.

Nu begrijp ik ook waarom ze afgelopen jaar zijn overgenomen door KPN. KPN werkt namelijk op precies dezelfde (slordige) wijze. Maar die zijn in ieder geval dan wel weer wat sneller met aansluiten... dat dan weer wel!

Leendert ik ben blij met je opmerking betreffende de Amino. Mocht ik ooit problemen krijgen... kan ik dat proberen. Ik kan ook op Concepts wachten maar dan wacht ik nog wel even Cry

glasblazer
Ik begrijp de frustratie die rondom het glasvezel gebeuren ontstaat. Vanwege de hoge concurrentie en de enorm vraag, gevoegd bij het feit dat het nog een razend nieuw product is, zijn de aanbieders niet tegen de problemen opgewassen en weten helpdesk medewerkers niet waar ze aan toe zijn. M.a.w. het kan voor nieuwe klanten in het begin allemaal wel eens op een heel vervelend ongewis avontuur uitdraaien.
Natuurlijk is er niks aan de hand al je je aanmeldt bij de club.

Ik zit nu ruim anderhalf jaar bij KPN Glasvezel in Hilversum en het eerste jaar heb ik de ondersteuning geregeld nodig gehad.
Op e-mails werd redelijk vlot gereageerd en via telefonisch contact kon ik de helpdeskmedewerkers redelijk snel overtuigen, dat er iets mis was en alle mogelijke opties van zijn kant, door mij al waren doorgelopen. Wat me vervolgens opvalt, is dat zo'n helpdesk niet veel met de informatie doet om mensen die naderhand met dezelfde problemen te maken gaan krijgen, te ondersteunen om de boel bij hun thuis soepel draaiende te houden. Ik heb een collega hier in Hilversum en die zit ook bij Concepts ICT en die is dik en dik tevreden en het draait daar al jaren soepel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiting Concepts faalt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Glasvezel aansluiting Fype Algemeen over Fiber, voorheen Fype 2 30 december 2013, 21:28
Het overgaan van Concepts naar KPN. Algemeen over Concepts ICT 3 20 juli 2013, 07:48
Van Concepts naar KPN Algemeen over Concepts ICT 3 15 juni 2013, 22:31
Glasvezel van Concepts ICT is beschikbaar in: Waar beschikbaar, Concepts ICT 7 02 januari 2013, 01:17
Ruim 2 maanden met Concepts Internet van Concepts ICT 1 22 oktober 2012, 14:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber01:20:47
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool