obey-robots.txt
07 December 2016, 23:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken

HD televisie KPN glasvezel

remcog
Ik verontschuldig me bij voorbaat als ik hier een dubbele of driedubbele discussie opstart, maar ik heb jullie hulp hard nodig bij een keuze waar ik voor sta. Ik heb de afgelopen weken vrijwel dagelijks diverse fora doorzocht in de hoop HET antwoord te vinden op de grote vraag: Hoe is de kwaliteit van HD televisie via de glasvezel van KPN?
Lastige vind ik, dat er veel positieve en veel negatieve reacties zijn, maar vrijwel geen recente berichten. Er schijnen veel technische verbeteringen te zijn doorgevoerd, maar ik weet niet of dat positief is geweest voor het signaal.

Ik lees vaak, dat KPN het HD signaal knijpt en dat het ten koste gaat van het overige gebruik van de bandbreedte, dus als je een HD programma bekijkt, dat dan niet ook nog eens in HD kunt opnemen of dat de internetsnelheid dramatisch terugloopt, als je op dat moment bijv. (HD) tv kijkt.
Ik kom er niet uit.
Momenteel bel en internet ik via Online (20 Mb down) en kijk digitaal HD-tv van Ziggo (superkwaliteit).
Ik twijfel dus over een overstap naar KPN alles-in-één via glasvezel, 100 Mb up en down, of uitbreiding van het Ziggo-pakket Alles-in-één extra naar 120 Mb down (10 up) (nog geen 100% glasvezel, laatste stukje tussen huis en wijkverdeelpunt nog coax). Nadeel van de laatste is, dat ik geen afkoop heb van het bellen naar mobiele nummers, dus ben ik sowieso duurder uit via Ziggo. Als dat echter betekent, dat ik wel het scherpe tv-signaal kan houden, is me dat ook wat waard.
DUS: alles-in-één via Ziggo , scherpe televisie, maar duurder qua bellen, OF KPN, hoge up en down-snelheid internet en afkoop mobiel bellen, maar twijfels over kwaliteit HD televisie.
Derde optie is uiteraard: nog even wachten met overstappen...Wink
Wie o wie?
Nogmaals: er is veel over geschreven, maar verspreid en gedateerd. Graag een update! DANK!

Fiber
Ik wil je nog een ander aandachtspunt meegeven, namelijk de kwaliteit van het modem (/router).

Voor zover ik weet zijn er veel problemen met het openen van poorten in de door KPN geleverde modem/router.

Zie ook, KPN Gebruikers groep.
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

anton2e
probleem is niet dat KPN het TV-signaal knijpt. Probleem is dat KPN uit domme overwegingen op Glasvezel hetzelfde signaal zet als op ADSL. En ADSL kan ternauwernood de huidige snelheden verwerken terwijl x maal hogere snelheden voor Glasvezel een peuleschil zijn.

Daarnaast wordt alles gecodeerd door KPN en kun je dus geen ongecodeerd Analoog of DVB-C ontvangen. Concurrerende providers (aka R+) doen dat wel en dan kun je op meerdere plekken TV kijken zowel Analoog alsook Digitaal. De laatste in dezelfde kwaliteit als standaard Digitaal van UPC/Ziggo en allemaal zonder dat je extra kastjes nodig hebt.

Last but not least wordt je door KPN gedwongen om hun router te gebruiken. Een router met specifieke software. Gevolg is dat je zelf nagenoeg geen instellingen kunt verrichten en met een middelmatige kwaliteit genoegen moet nemen. En dat terwijl je voor enkele tientjes uitstekende routers kunt kopen die je totaal niet belemmeren.

Geen R+ provider in jouw buurt? Blijf dan lekker bij Ziggo in elk gelang zolang Ziggo Ziggo is en niet overgenomen door UPC of totdat er een R+ provider is. Dat laatste wordt met name door de gemeente mede bepaald.

remcog
Bedankt voor de nuttige opmerkingen. Helpt mij enorm.
Ik neig ernaar om voorlopig in ieder geval bij Ziggo te blijven voor het betere
Tv-signaal.
Stel nou, dat ik internet en bellen WEL via KPN zou nemen (vooral omdat KPN momenteel
de enige is, waarbij je ook bellen naar mobiele nummers af kunt kopen), dan zit ik toch nog steeds
met het probleem, dat ik aan de router van KPN met bijbehorende poort-ellende zit (hoewel ik op het KPN gebruikers forum wel las, dat je met veel gezeur en gedoe een ander modem afgetroggeld krijgt).

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 26 2012 20:03:12:
Goedenavond,

ik begrijp dat het laatste deel van mijn vorige post misschien verwarrend was, maar ik bedoelde het wel als vraag naar het forum (misschien inmiddels niet meer het juiste forum voor deze vraag Wink)
maar ik zou nog wel graag een reactie van iemand (of meerdere 'iemanden'Wink willen op mijn vraag:

Stel nou, dat ik internet en bellen WEL via KPN zou nemen (vooral omdat KPN momenteel de enige is, waarbij je ook bellen naar mobiele nummers af kunt kopen), dan zit ik toch nog steeds met het probleem, dat ik aan de router van KPN met bijbehorende poort-ellende zit (hoewel ik op het KPN gebruikers forum wel las, dat je met veel gezeur en gedoe een ander modem afgetroggeld krijgt).

Kortom: is bellen en internet via de glasvezel van KPN dan wel okee, of hou ik nog steeds het gedoe van een modem, dat 'maar 1 kant uit wil' (de kant van KPN)?

Thnx voor jullie reacties
Gewijzigd door remcog op 26 maart 2012, 20:03

anton2e
Je zult altijd dat "gedoe" van KPN v.w.b. het modem houden. Je kunt wel je eigen firmware er in zetten (zoek en gij zult vinden op Internet) maar als KPN iets aanpast dan loop je kans dat het modem niet meer werkt en je het toch weer origineel zult moeten herstellen. Is dit lastig en vervelend.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD televisie KPN glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz 1 18 juni 2016, 21:32
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz 1 18 juni 2016, 21:08
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak 1 01 juni 2016, 14:49
KPN Glasvezel bevalt goed Algemeen over KPNglasvezel 1 05 oktober 2014, 11:19
Overstappen van UPC naar KPN glasvezel? Algemeen over KPNglasvezel 28 04 augustus 2014, 08:45
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber02:34:41
| glasblazer 1 dag
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool