obey-robots.txt
10 December 2016, 19:34
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken

Linksys E2000 router achter KPN Experia Box ZTE H220N???

b-assef
Hallo,

Ik heb sinds kort KPN Glasvezel in huis en heb achter de KPN Experia Box een router aangesloten (Linksys E2000). Helaas werkt dit niet altijd even goed, want de router (Linksys E2000) zendt draadloos weleens niet uit, maar op dat moment doet hij het bedraad wel en heb ik gewoon internet, behalve dan op mijn draadloze apparaten.

De router (Linksys E2000) staat ingesteld op ''Automatische configuratie DHCP'', maar ik had al informatie opgezocht en kwam tegen dat ik deze misschien op ''Vast IP'' moet instellen, klopt dit en wat moet ik allemaal precies invoeren?

groet

b-assef voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door b-assef op 31 januari 2012, 14:29

anton2e
Die instelling moet je vanaf blijven. Je moet de DHCP in de Linksys uitzetten.

b-assef
Gedaan, voor zover doet hij het weer. Ik heb een printscreen bijgevoegd, ik denk dat ik de juiste heb uitgezet, want anders zou hij denk ik het helemaal niet meer doen. Pfft

Bedankt!

b-assef voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

anton2e
Klopt.

b-assef
Vandaag is hij weer niet meer draadloos uit gaan zenden en bedraad zendt hij beperkt uit, computer gaf nu enkele minuten ''indentificeren'' aan en uiteindelijk ''onbekend netwerk'', mijn computer draait op windows 7. Ik heb de router (linksys) helemaal gereset en dan doet alles weer gewoon normaal.

rotec
Vandaag is hij weer niet meer draadloos uit gaan zenden en bedraad zendt hij beperkt uit, computer gaf nu enkele minuten ''indentificeren'' aan en uiteindelijk ''onbekend netwerk'', mijn computer draait op windows 7. Ik heb de router (linksys) helemaal gereset en dan doet alles weer gewoon normaal.

Je netwerk zal ook geen performens hebben denk ik omdat als je de WAN poort gebruikt op de E2000 en dan is het NAT op NAT in gebruikt., De installatie zo als jij die schetst is bijna gelijk aan de mijnne in gebruik alleen gebrukt ik 3 e3000 modelen.

Netwerk technice moet je dus overal DHCP uitzetten op alle routers die je aan het netwerk hangt, buiten de ZTE die moet dus aan blijven, maar ook overal een croskabel er tussen zetten.
Veel router zijn croslink gevoelig alleen de ZTE niet. dus je kabel verbinding is ook KUT als je een streed er tussen hebt.

Steek ook de kabel gewoon in poort 1 van de swicht deel van de router en niet in het wan deel met een croskabel
je zult zien dat windows 7 dan ook zegt internet en niet onbekent ook zal de DHCP sneller zijn en het weg vallen van je WIFI punt voorbij zijn.

TIP:

Router ZTE ip : 192.168.2.254
Router #2000 : 192.168.2.253 : DHCP uit, ook geen vast IP geven dat verstoort het netwerk.
voor de rest niets doen dan alleen je netwerk beveiligen op wifi en klaar.
En de kabel nietin het WAN poortje maar gewoon op 1 van de 4 lan poorten zetten.

Je zult zien dat dit als een speer werkt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys E2000 router achter KPN Experia Box ZTE H220N???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internetten via aparte router. Waar op letten? Internet van KPNglasvezel 5 13 mei 2015, 10:55
Internet valt steeds uit router Netgear WNDR3700 Algemeen over XMSnet.nl 2 31 augustus 2013, 16:00
EB ZTE H220N reset automatisch naar fabrieksinstellingen Algemeen over KPNglasvezel 1 09 juni 2013, 10:23
Wifi ZTE H220N stort in ????? Nog niet gesorteerd 4 30 mei 2013, 00:08
ZTE H220N Poort 3 niet alleen ITV of addertje onder het gras???? Nog niet gesorteerd 1 08 januari 2012, 12:03
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber02:08:55
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool