obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
ITV Wisselende kwaliteit
glasblazer
Het valt mij op dat op wisselende tijden zo nu en dan het beeld een beetje "hikt"of zelfs "bevriest". Indien dit een hinderlijke vorm aanneemt of bij HD het beeld echt stil blijft staan, dan gooi ik de software van de settopbox er volledig af en start ik met vesre software. Tot nu toe heb ik dit in ruim 2 maanden tijd 3 keer gedaan. Zijn mijn ervaringen exemplarisch of hebben andere Glasvezelgebruikers hier geen last van?
Met andere woorden ben ik een uitzondering of hebben andere gebruikers hier ook last van, of last gehad. Wat is er gedaan om dit soort problemen bij het TV kijken op te lossen. Ik schat dat 90% van de tijd er niets aan de hand is.
 
stormed
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Heb je FTTC (VDSL) of echt glasvezel naar je huis aangelegd?

Indien FTTC kun je je waarde's uit 192.168.2.254 is posten? Anders zou ik de helpdesk inschakelen aangezien dit niet niet hoord te gebeuren.

Als je devolo's hebt zou het ook daaar aan kunnen liggen.
 
glasblazer
Neen ik ben tot in de meterkast beglaasd. Van de meterkast naar de TV maak ik voor het ITV signaal gebruik van Devolo's van KPN. Het zou kunnen,dat die zo nu en doen een probleem vormen en dan ben ik ook reuze benieuwd of bij andere gebruikers dit ook het geval is geweest.
De snelheid van de Devolo's ligt op zo'n 80mbs tot 125mbs.
 
stormed

Quote

glasblazer schreef:

Neen ik ben tot in de meterkast beglaasd. Van de meterkast naar de TV maak ik voor het ITV signaal gebruik van Devolo's van KPN. Het zou kunnen,dat die zo nu en doen een probleem vormen en dan ben ik ook reuze benieuwd of bij andere gebruikers dit ook het geval is geweest.
De snelheid van de Devolo's ligt op zo'n 80mbs tot 125mbs.


Ik ben zelf oud KPN-Glasvezel klant, en heb ook devolo's gehad met 2 decoders. Ik had zelf af en toe blokkend beeld, of als ik een adapter in plugde ging het beeld hikken. Waarschijnlijk zijn de Devolo's de oorzaak van je probleem.
 
glasblazer
Hartstikke fijn deze reactie. Dan kakken die Devolo's zo nu en dan gewoon in. Vreemd vind ik dan weer wel dat ik vanmorgen probleemloos Full HD TV heb zitten kijken om te achterhalen of de storingen van gisterenavond gewoon digitaal waren opgelost.
Niks aan de hand vanmorgen. Full HD trek je 8 mb/s is ongeveer 64mbs. Die Devolo's zitten daar gewoon boven. Overweeg om binnenkort maar een kabel te gaan trekken.
Die devolo's kunnen dan voor het signaal naar boven ingezet worden.
IPTV via Devolo's niet zo geschikt volgens jou.
 
stormed

Quote

glasblazer schreef:

Hartstikke fijn deze reactie. Dan kakken die Devolo's zo nu en dan gewoon in. Vreemd vind ik dan weer wel dat ik vanmorgen probleemloos Full HD TV heb zitten kijken om te achterhalen of de storingen van gisterenavond gewoon digitaal waren opgelost.
Niks aan de hand vanmorgen. Full HD trek je 8 mb/s is ongeveer 64mbs. Die Devolo's zitten daar gewoon boven. Overweeg om binnenkort maar een kabel te gaan trekken.
Die devolo's kunnen dan voor het signaal naar boven ingezet worden.
IPTV via Devolo's niet zo geschikt volgens jou.


IPTV via Devolo's is inderdaad niet heel erg stabiel, afhankelijk van de kwaliteit van je stroomnet en de aangesloten apparatuur op je stroomnetwerk.

De Devolo's kunnen ineens van 100mb~ inzakken naar 1mb of minder is mijn ervaring. Ik had deze bij KPN in gebruik met vrij weinig problemen behalve af en toe hikken en stoten. Ik heb nu TV via Glashart Media waar de streams toch een stuk hoger liggen 15mb~. Toen ik de Devolo's hierop uitprobeerde had ik alleen nog maar blokkend beeld. Dus de ervaring leert ook dat UTP altijd beter is aangezien deze een verbinding van 10/100/1000Mbps kunnen garanderen en niet gevoelig zijn voor instraling en andere factoren mits goed afgeschermd.
 
glasblazer
Ik constateer al weer een paar dagen dat de devolo's stablel presteren. Geen noemenswaardige hikjes meer in het beeld. Wel opletten (!!!!!!!!!!!!!!!!) dat de opladers van de (Smart)phones het lichtnet niet overmatig vervuilen. Die trekken afhankelijk of het die van een Nokia, Blackberry of HTC betreft, de prestaties namelijk behoorlijk naar beneden.
HD TV en zeker als er tegelijkertijd een opname op een andere zender draait, vraagt veel bandbreedte. In alle rust kijk ik even aan wanneer ik een kabel laat trekken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ITV Wisselende kwaliteit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
slechte kwaliteit kpn glasvezel vanaf begin Internet van KPNglasvezel : 7 18 jun 2012
Advertentie