obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met telefonie van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Opnieuw aansluiten Telefoon na doorknippen kabel
Sandra
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Twee weken geleden is bij ons door KPN de experiabox geplaatst en telefonie en draadloos internet geactiveerd en dit heeft goed gewerkt. Voorheen hadden wij ADSL. De meterkast is op de begane grond, onze hoofdtelefoon staat op de eerste verdieping (woonkamer). Op de begane grond is ook een kantoor, waar wij onze ADSL-router hadden staan. (Vanaf Isra punt ging er een kabel (noem ik even kabel 1) naar dit kantoor, met een wit doosje (splitter?) van waaruit een kabeltje (kabel 2) naar de router liep.

Nadat het internet over Glasvezel was geinstalleerd en werkte en de kabel 2 dus werkeloos en nergens op aangesloten op de grond lag, besloot ik de nieuwe netwerkkabel in de plaats van de oude kabel 1 en 2 te leggen. Dit ging niet makkelijk en ik heb daarom kabel 1, die dus nergens op was aangesloten, doorgeknipt zodat ik hem onder de plinten door kon trekken. En toen deed de telefoon het niet meer...

Nu heb ik in de meterkast gekeken en daar trof ik het volgende aan: vanuit de experiabox loopt er een kabel (kabel 3) met daarin twee draadjes (groen en rood) naar een wit losliggend doosje met een telefoonstekkeringang aan 1 kant. Kabel 3 is aan de onderkant van het witte doosje aangesloten en de twee draadjes zijn elk aan een kant vastgeklemd onder een schroefje. Vanaf de eerste etage komt er een witte kabel, met daarin 4 draadjes (kabel 4), deze leidt naar de telefoonstekker op de eerste verdieping. Kabel 4 is dmv een RJ45 stekkertje aangesloten op het witte doosje. En dan leidt er nog een zwarte draad vanuit dat witte doosje naar het kantoor. Dit is de kabel 1 die naar kantoor liep en daar was aangesloten op een klein wit doosje, ik denk dat dit de splitter was. En ik denk ook dat daar een loop oid inzat. Omdat dit witte doosje nergens anders op was aangesloten en we gewoon gebruik konden maken van de telefoon tot het moment dat ik die kabel doorknipte.

Nu heb ik geprobeerd om kabel 4 direct aan te sluiten op de experiabox. Dat geeft geen signaal. Ik heb ook geprobeerd om de telefoon met het (in het glasvezelpakket) bijgeleverde telefoonkabeltje direct op de experiabox aan te sluiten, maar ook dan krijg ik geen signaal. (niet gereset want er werd hier voetbal gekeken :-D

Wie weet hoe ik nu mijn telefoonsignaal weer terugkrijg?

Moet er een kastje tussen de telefoonaansluiting (kabel 4) en de experiabox? Omdat in het RJ45 stekkertje 4 draden zitten en er maar 2 nodig lijken te zijn?

Ik krijg graag een slinger in de goede richting, alvast bedankt!
Gr,
Sandra
 
KPNwebcare1
Geachte Sandra,

In antwoord op uw vraag, verwijs ik u graag naar het originele aansluitschema van KPN Glasvezel: http://kpn-glasklanten.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/12187 . Als alles eerder naar behoren heeft gewerkt, zou dit voldoende moeten zijn om telefonie weer geactiveerd te krijgen. Wel adviseer ik, om na aansluiting de Experia Box een reset te geven middels het reset knopje aan de zij- of achterkant van het modem. Dit om alles naar de basis instellingen terug te zetten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Monique

KPN Webcare specialist

www.kpn.com/webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnieuw aansluiten Telefoon na doorknippen kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Audio tuner aansluiten op glasvezel Nog niet gesorteerd : 1 13 aug 2012
2e tv aansluiten Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 09 aug 2012
Aansluiten luidsprekers op TV ontvanger Nog niet gesorteerd : 3 11 mei 2012
Activeren telefoon kpnglasvezel Algemeen over KPNglasvezel : 1 07 mrt 2012
Advertentie