obey-robots.txt
05 December 2016, 21:35
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van Tweak
 Onderwerp afdrukken

verbinding

ontevreden
internet en de snelheid.

1 keer in me leven hebben we een provider gehad die gaf meer snelheid dan wat we besteld hadden.

jammer genoeg lezen we veel als mensen betalen voor 50/50 mag je blij zijn met deze afgeknepen verbinding.

van 45/40, zo is het ook met een 100/100 wat uitkomt op 85/75.

voorbeeld
Dus de 1000 gram koffie die je besteld en betaald voor het hele bedrag voor 850 gram bij Tweak.

de service is er niet

Zoals de koffie boer als je betaald voor 1000 gram en je krijgt 1010 gram of exact geleverde producten gewicht.

de koffieboer geeft nog beter de service naar zijn klanten en de klanten blijven terugkomen.

Bij Tweak lopen ze weg.........!!!!!
 
PeepPeep
Voor degenen die de meldingen van "ontevreden" zien: iemand die zo'n naam gebruikt en zulke meldingen maakt is van huis uit al een zeikerd waarvoor niets ooit goed zal zijn. Hun leven bestaat uit zeiken en zeuren, daar voelen ze zich goed bij. Maar een zinnig woord of enige normale onderbouwing van de meldingen is ver te zoeken. Zo iemand dan serieus nemen? Voor geen meter! Lekker in zijn vet laten gaarstoven dus!
 
Fiber
@PeepPeep, je reactie is ongepast!
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
anton
Ontevreden heeft helemaal gelijk. Ik moet de eerste ADSL verbinding nog zien die de beloofde snelheid daadwerkelijk haalt. Verschillen tot 10% zijn en tot 20% kunnen acceptabel zijn maar grotere absoluut niet. Providers plaatsen wel een disclaimer maar ze (kunnen) weten bij de aanmelding al met grote zekerheid of klant de snelheid zou halen en moeten daar dan duidelijk op attenderen.

Overigens berekenen mensen nogal eens hun snelheid gewoon fout. Bijv. denken dat een teken uit 8 bits bestaat en gaan voorbij aan alle overhead.


Momenteel zit ik bij Lijbrandt Glasvezel en haal continue 29/24 t.o.v. de beloofde 25/25. Dus mij horen ze niet klagen.



Ik weet ook waar ik over praat want zit sedert 1965 in de Automatisering en heb dus alles aan den lijve meegemaakt. Wink
 
PeepPeep
Over ADSL: iedereen weet dat de afstand van de centrale naar het punt waar de telefonieverbinding in huis komt bepalend is voor de snelheid. Daarnaast weet ik inderdaad uit ervaring dat de provider (en het merk/type ADSL modem dat gebruikt wordt) hierin ook een rol speelt. Zo had ik eerst Tiscali/Telfort en haalde ik een download van 18 Mbit, na overstap op Tele2 had ik een download van 16 Mbit. Maar ja, was wel 10 Euro goedkoper dus daar zat ik niet mee.
Dat even terzijde :-)

Als je naar de meldingen die "ontevreden" kijk, dan is het enige wat meneer doet klagen over dingen waar hij naar mijn idee totaal geen ervaring mee heeft. Als meneer een pakket heeft van Tweak dan is dit een totaalpakket. Het is hierbij niet duidelijk of hij het KPN pakket heeft of het R+ pakket. Twee pakketten die duidelijk verschillen. Verder hoor je hem niet over storingen in verbindingen, telefonie of TV/radio, alleen maar over het niet behalen van de beloofde snelheid en dus is op grond van dit niet behalen van de snelheid voor hem Tweak gelijk slecht enz.
Ik vind dit dus echt onzinnig. Want bij een verbinding zijn er meer factoren die een rol spelen. Even snel kom ik op een aanwezige router of switch, de bekabeling (UTP), draadloze verbindingen, de aanwezige netwerkkaart in de PC, de PC configuratie, het besturingssysteem, etc. Alles speelt een rol. Zet een brak routertje met 10 Mbit poorten tussen de glasvezelmodem en de PC en je kan gaan klagen wat je wil, dan ligt de oorzaak toch echt bij jou!

Dat is dus mijn punt. Klagen mag, prima, maar wel een beetje goed onderbouwd. Niet wat loze kreten slaken want daar zijn er velen goed in maar dat doe je dan maar op verjaardagen of zo (dit is voor "ontevreden" bestemd) want daar kan je dan lekker de show stelen.


(ik zit sinds 1982 in de IT, als beheerder, IT specialist, netwerkspecialist etc. waarvan jaren in de detachering, eigen IT bedrijf, MCSE gecertificeerd, etc. dus ik weet er ook wel wat van hoor Cool)
 
Fiber
PeepPeep schreef:
Als je naar de meldingen die "ontevreden" kijk, dan is het enige wat meneer doet klagen over dingen waar hij naar mijn idee totaal geen ervaring mee heeft.


De kunst is dan dingen uit te leggen zonder de ander te (be|ver)oordelen. Laat mensen in hun waarde en accepteer dat niet iedereen verstand heeft van zaken die voor jou vanzelfsprekend zijn.

Dit platform is er om mekaar te helpen.
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
tarikbs
Ontevreden,

Er zit er nog een! wat een aanfluiting die verbinding! ik heb de 100/100 genomen en ik kreeg 60/20. Ik weigerde vervolgens de rekening te betalen en nu zit er een incasso bureau op mijn dak. Toevallig belde die vanmiddag met dreigement om te dagvaarden. Ik stelde dat tweak nooit behoorlijk heeft opgeleverd en zijn contract dus niet na komt! maar ze dachten daar anders over! zij stellen dat de algemene voorwaarden uitgaan van verbinding met het internet en niet zo zeer de snelheid. Dus op naar de rechter. heeft iemand nog tips of ervaring hiermee?!! die zijn altijd welkom

mvg

Tarikbs
 
Fiber
IN de afdeling Nuttige Weblinks vind je misschien aanknopingspunten.

Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben bel die eens over wat je kansen zijn en of zij kunnen helpen.
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
glasblazer
Zorg wel dat je Tweak wel in gebreke hebt gesteld en hen de gelegenheid hebt gegeven om de zaak in orde te maken. Hebben ze je in de kou laten staan, dan heb je een sterk punt om de zaak met succes af te sluiten. Heb je nagelaten dit te doen, of je hebt hier geen bewijsmateriaal van, dan kom je bedrogen uit.
 
tarikbs
Ik kreeg onlangs dit mailtje van het incasso bureau, hierin staat in feite ook dat tweak in gebreke is geweest.

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw email heb ik het dossier neergelegd bij onze juridische afdeling om na te gaan hoe het nou zit met verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

U geeft in uw mail aan dat onze opdrachtgever in gebreke is gebleven om u te leveren waar u om heeft gevraagd. Echter zit het zo dat u inderdaad niet kreeg waar u om heeft gevraagd, maar u is ook aangegeven dat onze opdrachtgever bezig was om het probleem op te lossen. Er was namelijk een probleem bij de netwerkleverancier.
Dit neemt uw betaalverplichting niet weg. Ondanks dat u niet de volledige snelheid van uw abonnement kunt halen heeft u wel een betaalverplichting voor de volledige snelheid. Wanneer achteraf blijkt dat het probleem aan onze opdrachtgever te wijten valt heeft u mogelijk recht op een creditering. Een creditering zal pas plaatsvinden als alle openstaande posten voldaan zijn.
U geeft in uw mail aan dat u het dossier uit handen kunt geven aan de geschillen commissie. Echter de geschillen commissie is enkel voor klachten die enkel en alleen betrekking hebben op telefonie. Dat gaat in uw geval niet op en zodoende mag de geschillen commissie de zaak niet behandelen.

Voor de laatste maal raad ik u aan om u hierbij neer te leggen en over te gaan tot betalen van het openstaande bedrag € 248,46

Rekeningnummer: 333012666
Ten name van: Stichting Beheer Derdengelden
Onder vermelding van: Dossier 118331

Vooralsnog weiger ik nog steeds tot betaling over te gaan. ik heb het gevoel dat ik afgeperst word door dit incasso bureau. Als ik niet betaal dan ben ik nog niet jarig, althans dit willen ze mij doen geloven. Ik hoop dat een rechter hier anders over denkt, de consument moet eigenlijk beter beschermd worden tegen dit soort mafia praktijken, als ik de mail lees dan kan tweak doen wat ze wil terwijl ik een betalingsverplichting blijf houden ongeacht de kwaliteit van het product. Als je bij de bakker een heel brood bestelt terwijl hij maar een halve mee geeft dan pikt men dit ook niet!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
traag / geen internet verbinding via glasvezel Internet van KPNglasvezel 3 13 augustus 2012, 19:53
verbinding Algemeen over Lijbrandt 2 24 november 2010, 20:32
Geen telefoon verbinding Telefonie van XMSnet.nl 3 11 oktober 2010, 11:41
Problemen met verbinding - dns resolving? Internet van KPNglasvezel 5 16 juni 2010, 10:17
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber01:18:07
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool