obey-robots.txt
05 December 2016, 19:33
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van Concepts ICT
 Onderwerp afdrukken

Ervaringen met Concepts ICT

Fluxxtux
Goed ... allereerst wil ik even zeggen, prettig dat er een forum is voor glasvezel gebruikers.
't is nog niet erg druk hier zie ik, maar hoe dan ook, dat komt ongetwijfeld nog wel.

Gezien dit forum gemaakt is om je ervaringen te delen die je hebt met Glasvezel van Concepts zal ik de eerste zijn die mijn ervaringen deelt.

Ja ja ... ik weet wat je denkt, de meesten die hun ervaringen posten op forums hebben wat te zeuren, want een tevreden gebruiker hoor je niet, die gebruikt het product gewoon.
Jammer voor de pessimisten, ik ben uitermate tevreden over deze firma tot nu toe.

Ik ben inmiddels al bijna een jaar lid bij Concepts en nog steeds een tevreden gebruiker, iets wat ik niet kan zeggen van mijn vorige provider (Ziggo), maar dat staat hier buiten.

Aanmelding en installatie:

Op een goeie dag krijg ik een brief van GlasHart (toen nog Y3Net) waarin vermeld wordt dat in mijn gemeente glasvezel wordt aangelegd en dat ze mijn toestemming willen om deze in mijn woning te komen monteren, uiteraard heb ik toestemming verleend en een tijd later kwamen er 2 mannen netjes volgens afspraak (paar weken daarvoor telefonisch gemaakt)

Deze 2 kerels hadden de kabels al in de straat liggen, deze hoefde enkel nog naar mijn voordeur worden geboord en dan te worden ingevoerd in de meterkast.

Er is aan het begin van mijn oprit een klein gaatje gegraven en naast mijn voordeur, ter hoogte van de meterkast een klein gat ... de hele tuin en oprit zijn intact gebleven, er zijn slechts 8 tegeltjes tijdelijk even losgemaakt voor de 2 gaten en later netjes teruggelegd.
Voor de rest van de 5 a 6 meter hiertussen hadden ze een soort mechanische mol waar de kabel aan vast zat ... eenmaal door de grond getunneld konden ze de kabel zo verder trekken.

Binnen een half uurtje was het voor elkaar, de kabel was netjes afgemonteerd in de meterkast en het 1e deel van het modem was gemonteerd, (het 2e deel, het actieve deel krijg je pas als je een abbo neemt)

Een paar dagen later kwam een 2e persoon van de firma HAKO om de installatie van het modem te voltooien, ook netjes op tijd volgens afspraak.
De beste man was in een kwartiertje klaar met afmonteren en instellen, een kop koffie later (ja, ik ben aardig) is deze weer vertrokken en 5 dagen later zou de aansluiting volledig actief zijn.

Na de installatie:

De verbinding bleek zelfs 4 dagen later al actief te zijn ... alleen maar beter.
Ik heb mijn routertje losgekoppeld van het Ziggo modem (yes ... verlossing, eindelijk !)
en aangesloten aan het glasvezel modem, deze werkte direct.

De snelheid was echter nog niet naar wens (ik heb een 50 Mbit abbo en haalde maar 20 a 22 Mbit, dit lag echter aan mijn router, dit had ik al verwacht want deze was al een poosje oud. (Asus WL520 G+)

Ben toen gaan winkelen en thuisgekomen met een nieuwe Netgear WNR3500 v2 router.
Deze heeft voor het interne netwerk ook 1000 Mbps (Gigabit) i.p.v. 100 Mbit van de oude router. (ik stream vrij veel HD video en mijn andere gezinsleden ook, dan is dat vrij nuttig)

De nieuwe router loste het snelheidsprobleem op, en ik kon met volle snelheid downloaden.

Om dit verhaal niet al te lang te maken ... de situatie is niks veranderd, de verbinding werkt prima, nog geen uitval gehad of andere problemen.

Overige diensten van Concepts:

De analoge TV is prima hoewel het uitgangs-signaal van de modem erg sterk is (ik verdeel mijn signaal over 6 ruimtes met 1 versterker + Multitap) ik heb de versterker flink moeten dimmen om het signaal goed te krijgen, maar beter teveel signaal als te weinig toch ?

Ik heb ook telefonie van Concepts en ook hiermee geen problemen, ik bel, ik word gebeld ... ik betaal de rekening ... niks meer, niks minder en zo hoort het.

Voor zover Digitale TV van Concepts betreft, hier heb ik geen ervaring mee, ik kijk namelijk al een poos HDTV via de schotel en dat bevalt me meer dan prima, op de slaapkamer en overige ruimten in huis gebruik ik het analoge signaal vanuit het modem, dat is genoeg voor mij.

Voor zover mijn ervaringen met Concepts ICT
Geweldig bedrijf ! met een prima dienstverlening.

Bedankt heren&dames van Concepts ... jullie hebben mij verlost van de Ziggo Hel !

internalrefraction
Hallo
Ik heb gisteren 3-maart een bestelling geplaatst bij ict concepts betreft alleen internet 75/75 mbit. (theoretisch 9600 kb/s)
Volgens de website kan mijn abonnement pas op 14 april ingegaan.
Ik zal u op de hoogte houden van de zaken zoals aflevering, service en uiteindelijk of ik de beloofde snelheid haal.

mvg,

Internalrefraction

misterbenz
En al nieuws?
ook van de aardbodem verdwenenSmile

Gr Mb
Gewijzigd door misterbenz op 15 april 2011, 19:02

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met Concepts ICT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Het overgaan van Concepts naar KPN. Algemeen over Concepts ICT 3 20 juli 2013, 07:48
Van Concepts naar KPN Algemeen over Concepts ICT 3 15 juni 2013, 22:31
Aansluiting Concepts faalt Algemeen over Concepts ICT 6 09 februari 2013, 12:31
Glasvezel van Concepts ICT is beschikbaar in: Waar beschikbaar, Concepts ICT 7 02 januari 2013, 01:17
Ruim 2 maanden met Concepts Internet van Concepts ICT 1 22 oktober 2012, 14:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber03:30:15
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool