obey-robots.txt
05 December 2016, 21:32
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van Glashart
 Onderwerp afdrukken

Glashart Media heeft exclusieve primeur alle Eredivisie Live kanalen in HD

space1
Glashart Media heeft exclusieve primeur alle Eredivisie Live kanalen in HD

http://www.totaal...mp;id=3535

Alfons Verbiest
Hallo Space1,

Ik las dit straks ook bij TotaalTV en dacht toen dat ik ze dus ook al in HD kon zien. Maar niet dus. Ik heb sinds deze woensdag het 3 in 1 pakket (zilver) van KPN glasvezel in Almere.
Ik dacht, gezien de onderstaande link, dat dit dus ook van (of via?) Glashart was. Maar elders begreep ik dat het TV pakket via KPN ITV (ADSL?) is. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig meer van.
Ik heb wel 14 HD zenders in mijn pakket + nog een demo zender in HD van KPN op kanaal 20. Kun jij (of iemand anders) mij enigszins uit de droom helpen? Frown

http://www.kpn.co...almere.htm

Alvast bedankt. Alfons

space1
Hallo Alfons,

Ik had je bericht op TotaalTV al gelezen.
Op het netwerk van glashart zijn 2 groter netwerk providers actief en deze providers hebben elk hun eigen apparatuur in de wijkcentrale (pop) staan waarop elke huis is aangesloten d.m.v de glasvezel vanuit de meterkast

KPN - naast KPN zelf verkoopt KPN hun dienst ook door aan bijv Tweak

Reggefiber op dit netwerk zijn providers zoals XMS en Lijbrandt enz actief

1 van de verschillen bij tv is coax met analoge tv maar via dezelfde kabel is tegenwoordig ook DVB-C mogelijke met een betere kwaliteit volgens sommige gebruikers gelijk aan kwaliteit van de IPTV dienst. Met de IPTV dienst kun je ook HD zenders en voetbal ontvangen (het DVB-C pakket is gelijk aan het analoge pakket). Alle Reggefiber providers gebruiken een ander type IPTV ontvanger dan KPN. Dit biedt voordelen maar ook nadelen

KPN heeft sinds dit jaar alleen nog IPTV tv met een 1910 of 1960 ontvanger. Zodat je voor iedere TV een aparte ontvanger nodig hebt. De bitrates zijn gelijk aan de koper versie van ITV.
De tv dienst op het Reggefiber (glashart media) geeft de zenders 1:1 door. Voorbeeld bij de HD zenders ligt de bitrate rond de 12-14 Mb.

De 4 HD zenders zijn nu alleen beschikbaar bij de Reggefiber providers. Deze 4 HD zenders zijn exclusief tijdelijk alleen voor glasvezel beschikbaar. Of KPN ook recht heeft op 4 HD zenders is niet bekend. Op de website van eredivisie live staat dat het HD binnenkort beschikbaar is bij KPN (er is al een akkoord over de HD zender) . Hoeveel HD zenders dat worden weet KPN zelf.

In Almere heb je tot nu toe een KPN en een Reggefiber deel op het glashart netwerk. Maar daar komt vanaf oktober verandering want op dat moment gaat Lijbrandt dus ook hun dienst aanbieden op het vroegere KPN deel. Op dat moment krijgt KPN dus eindelijk concurrentie.

De komende tijd gaat Lijbrandt in meer plaatsen uitbreiden op het glashart netwerk waar voorheen alleen KPN als netwerk provider actief is.

http://www.lijbra...ort_ook_in
Gewijzigd door space1 op 21 augustus 2010, 09:28

Alfons Verbiest
Space1,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is me nu een stuk duidelijker geworden. Ik ben overigens best wel tevreden tot nu toe. De kwaliteit van de TV zenders is niet verkeerd en zeker de HD zenders geven een prima beeld. Laten we maar hopen dat binnenkort de HD zenders van EredivisieLive ook bij KPN glasvezel komen.

Ik heb vanmiddag PSV - AZ gezien (met een verkeerde uitslag Shock) en vindt EL1 (SD) er mooier uit zien dan via de schotel. Als ik me goed herinner hoe het er bij UPC uit zag, denk ik dat het zeker hetzelfde was, maar misschien ook wel beter.

Maar het is natuurlijk niet alleen TV (en radio). Ook bellen en internet gaat goed.

PS: ik lees juist op de website van EredivisieLive dat de HD kanalen juist (nog) niet verkrijgbaar zijn bij KPN (ITV). Hetgeen dus klopt op dit moment. http://www.erediv...le-tv.html
Gewijzigd door Alfons Verbiest op 22 augustus 2010, 22:51

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glashart Media heeft exclusieve primeur alle Eredivisie Live kanalen in HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Update settopbox Glashart Media vereist wegens kwetsbaarheid Algemeen over Tweak 1 15 maart 2014, 16:58
Sport 1 Live Algemeen over Concepts ICT 1 24 november 2012, 13:41
Eredivisie Live Go bij KPN en Tweak verwacht Radio en Tv van Tweak 1 10 november 2012, 12:10
HBO Binnenkort op Glasvezel via Glashart, CanalDigital en Vodafone Radio en Tv van Glashart 1 09 september 2012, 13:28
Gebruik van Ziggo of UPC decoders op Glashart glasvezel Radio en Tv van Glashart 1 08 juli 2012, 15:59
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber01:15:53
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool