obey-robots.txt
05 December 2016, 19:38
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken

mailserver

keespijk
Forum,

dit is mijn eerste post en kom meteen met een lastige vraag (zo lijkt het).
Een aantal jaren een adsl verbinding gehad van Planet internet, later kpn. In deze periode heb ik mijn eigen mailserver opgezet en deze werkte naar behoren MX record laten aanpassen naar (20 mailrilay.planet.nl met het bijbehorende IP adres)
Het was mogelijk om alle mail te ontvangen (ook van buiten het kpn netwerk).
Nu ben ik dus overgestapt naar glasvezel van kpn, Nu heb ik dus op alle mogelijke manieren geprobeerd te achterhalen hoe ik mijn mail op het kpn glasnetwerk moet krijgen alle medewerkers van de helpdesk zowel telefonisch als ook per mail geven alleen aan dat dit niet wordt ondersteund door de helpdesk, beetje raar ik zal toch niet de enige glasvezelgebruiker zijn die zelf een mailserver wil draaien.
Mijn vraag weet iemand of kan iemand mij vertellen wat ik in mij mx record moet zetten om mail van buiten het kpn netwerk te kunnen ontvangen nu heb ik heb het nu laten veranderen in 20 mailrelay.kpnmail.nl met bijbehorende IP adres) maar dit werkt dus nietAngry

space1
Misschien hem je hier wat aan.

http://kpn-glaskl..._topview=1

keespijk
Ik heb het doorgelezen en hier kan ik alleen op uitmaken dat wat ik reeds wist poort 25 is geblokkeerd en mail van buiten het kpn netwerk wordt niet bezorgd. Een mogelijke oplossing wordt niet gegeven.Angry

pietersen89
Hallo,

Op zich is dit geen moeilijk probleem.

KPN blokkeert standaard alle mail, zowel in- als uitgaand, dit om spam en eventuele overbelasting van het netwerk te voorkomen.

KPN heeft een smarthost welke alle mail uit het eigen netwerk doorstuurt.
En een mailrelay voor inkomende mail.

Binnen exchange kun je in de virtuele SMTP server aangeven dat je een smarthost wil gebruiken. Bij Exchange 2007 of hoger kun je dat in de send connector aangeven.

De smarthost van KPN is smarthost.direct-adsl.nl

Inkomend is het een ander verhaal.

Je moet de MX records aanpassen, waarbij de eerste naar jou eigen mailserver verwijst.

De tweede wordt mailrelay.direct-adsl.nl.

Als er van buitenaf een mail wordt gestuurd wordt deze op het eerste MX record op basis van poort 25 geblokkeerd, de verzender kijkt automatisch naar het 2e mx adres, deze is niet geblokkeerd en zal de mail ontvangen. de mailrelay kijkt wederom in de MX records en begint weer opnieuw met het eerste record (jou mailserver) welke voor deze server niet geblokt is en de mail zal doorgestuurd worden naar de jouw mail server.

Voordelen hiervan zijn dat je uitgaand niet op een spamlist wordt gezet (voor de buitenwereld is KPN de afzender) en inkomend wordt er vaak op virussen en spam gecontroleerd door de relay.

Laat even weten of het gelukt is.

Gr.

keespijk
Forum bedankt voor de input, maar het is opgelost nu.Smile
Niet via mail relay en zo, want dit had ik dus al geprobeerd en dit werkte dus ook niet. Niet met mailrelay.direct-adsl.nl,, mailrelay.kpnmail.nl en ook niet met mailrelay.planet.n (welke overigens wel prima gewerkt heeft toen ik nog ADSL internet en bellen van kpn had). Voor mijn betaalde en geregistreerde domein naam hed ik de registrant verzocht mijn MX record zo in te stellen dat alle mail voor mijn domein afgeleverd wordt op een ander poort dan 25. Werkt prima op de experia box zet iknu de poort waar de mail op wordt afgeleverd weer om naar 25 alles werkt perfect. Voor de gratis domein namen bv geregistreed bij server thuis ging deze grap niet direct op. Via een omweg is het wel mogelijk om ook voor deze domeinen een goed werkend emailadres op te zetten. Het MX reccord verwijst naar een mailserver van Rollernet.us deze geven je de mogelijkheid een gratis account aan te maken welke je email van poort 25 rederect naar een door jou gewenste poort en zo kan je wee rmail ontvangen zonder last te hebben van de poort 25 blokkade op welk netwerk dan ook. Ik hoop dat dit een oplossing is voor iedereen die tegen het zelfde probleem aanloopt als ik.Pfft

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mailserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen mailserver draaien bij XMS? Internet van XMSnet.nl 2 24 april 2012, 18:21
Probleem met mailserver achter de ZTE H220N Algemeen over KPNglasvezel 3 17 juni 2011, 14:21
Mailserver instellingen Internet van KPNglasvezel 10 01 maart 2010, 19:14
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber03:34:24
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool