obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel is aangelegd!
mriesenb
Ging allemaal makkelijk en werkte ineens.

Het enige dat me tegenvalt is de kwaliteit van de digitale TV via HDMI naar m'n LCD scherm, dat ziet er toch echt uit als analoge tv. Alleen met die paar HD kanalen is het echt om aan te zien.

Ligt dit aan mij of klopt dit?

M'n referentie kader is UPC, daar had ik HD tv (ook maar een paar zenders HD, maar de digitale kwaliteit van niet HD was veeeeeel beter.
 
Fiber
Bij welke provider zit je? Dan kan ik dit onderwerp verplaatsen naar de goede provider.
Fiber, lichtsnelheid.
 
mriesenb

Quote

Fiber schreef:
Bij welke provider zit je? Dan kan ik dit onderwerp verplaatsen naar de goede provider.


KPN Glasvezel.
 
glasmol
Is je tuner wel ingesteld op HDMI ? Het kan best zijn dat je tuner nog staat ingesteld op scart bijvoorbeeld, dan is de kwaliteit om te janken ;-)
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:
Is je tuner wel ingesteld op HDMI ? Het kan best zijn dat je tuner nog staat ingesteld op scart bijvoorbeeld, dan is de kwaliteit om te janken ;-)


VOlgens mij wel, anders zou ik ook geen beeld zien via HDMI, toch?

Ik heb hem nu op 1048 (of wat het dan ook is), gezet en dat is ietsjes beter. Heb de glasdesk gesproken en ze geven aan dat ze steeds bezig zijn met het verbeteren van de kwaliteit. Jammer alleen dat het alleen in HD er echt goed uit ziet.

De traagheid van de settop box is bekend en wordt ook hard aan gewerkt.
 
space1

Quote

mriesenb schreef:

Quote

glasmol schreef:
Is je tuner wel ingesteld op HDMI ? Het kan best zijn dat je tuner nog staat ingesteld op scart bijvoorbeeld, dan is de kwaliteit om te janken ;-)


VOlgens mij wel, anders zou ik ook geen beeld zien via HDMI, toch?

Ik heb hem nu op 1048 (of wat het dan ook is), gezet en dat is ietsjes beter. Heb de glasdesk gesproken en ze geven aan dat ze steeds bezig zijn met het verbeteren van de kwaliteit. Jammer alleen dat het alleen in HD er echt goed uit ziet.

De traagheid van de settop box is bekend en wordt ook hard aan gewerkt.


Er zit verschil in beeld kwaliteit bij itv:
De kanalen 1 tm 10 (de laatste kanalen die naar mpeg4 zijn omgeschakeld in december) geven nog het de beste kwaliteit t.o.v de overige kanalen
De overige kanelen ( mpeg4 omschakeling van september) bij deze kanalen wordt volgens mij met 2 bitrates gewerkt dezelfde als bij de eerste 10 kanalen en een lagere dit is dan bij sommige zenders dan ook duidelijk te zien.

KPN heeft bij de mpeg4 omschakeling gekozen om de bitrate te verlagen zodat er meer via ADSL meer mensen gebruik kunnen gaan maken van itv.

Ik vind dat glasvezel of VDSL op het gebied van bandbreedte niet te vergelijken zijn met ADSL. Voor ADSL geeft het itv een goed beeld ( maximale haalbaarheid) maar bij glasvezel verwacht ik persoonlijk een beter beeld dvd / satelliet kwaliteit zoals ARD en ZDF .
In theorie zijn bij glasvezel ook bij SD hogere bitrates mogelijk maar dan zijn er vermoedelijk hogere kosten aanverbonden i.v.m met de verschillende streams.

http://www.kpnwebcast.com/diensten/kpn/151209/0930/video_300k.html

KPN vindt kwaliteit heel belangrijk.
 
space1
Ik gebruik zelf ook 1080i. 720P geeft bij de meeste mensen een wat minder mooi beeld maar dit is afhankelijk van de tv
Gewijzigd door space1 op 18 januari 2010, 22:56
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:
Ik gebruik zelf ook 1080i. 720P geeft bij de meeste mensen een wat minder mooi beeld maar dit is afhankelijk van de tv


Ik kreeg dit in m'n mail, eindelijk!

"Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!
We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

KPN Glasvezel"
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:
Ik gebruik zelf ook 1080i. 720P geeft bij de meeste mensen een wat minder mooi beeld maar dit is afhankelijk van de tv


Die helpdesker zei nog wel dat dit niet ondersteund wordt, maar waarom zit die optie dan in de ontvanger?

Het werkt goed tot nu toe.
 
mriesenb

Quote

space1 schreef:

Quote

mriesenb schreef:

Quote

glasmol schreef:
Is je tuner wel ingesteld op HDMI ? Het kan best zijn dat je tuner nog staat ingesteld op scart bijvoorbeeld, dan is de kwaliteit om te janken ;-)


VOlgens mij wel, anders zou ik ook geen beeld zien via HDMI, toch?

Ik heb hem nu op 1048 (of wat het dan ook is), gezet en dat is ietsjes beter. Heb de glasdesk gesproken en ze geven aan dat ze steeds bezig zijn met het verbeteren van de kwaliteit. Jammer alleen dat het alleen in HD er echt goed uit ziet.

De traagheid van de settop box is bekend en wordt ook hard aan gewerkt.


http://www.kpnwebcast.com/diensten/kpn/151209/0930/video_300k.html

KPN vindt kwaliteit heel belangrijk.


Slim hoe ie dat zap probleem overslaat... En ik hoorde dat meer mensen met een grotere TV klagen over de slechte kwaliteit. Dat punt komt niet terug.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel is aangelegd!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie