obey-robots.txt
07 December 2016, 23:12
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken

KPN decoder - Review?

timewa
Ik overweeg KPN Brons of Zilver (in Enschede) maar zou graag wat meer weten over de decoder.
Wat voor een apparaat is het? Zijn er ergens uitgebreide technische specs / reviews / foto's te vinden?
Bij voorbaat dank,
Tim

glasmol
De handleiding inclusief specificaties van de i-tv tuner is hier te vinden:

http://www.kpngla...tentid=767

chasu
Ik gooi televisie in mei uit mijn pakket!

Na de aankondiging dat analoog zou gaan verdwijnen had ik al mijn twijfels, maar deze zijn nu bevestigd.

1. De tuners maken teveel geluid in de slaapkamers;
2. Ze zijn botertraag met zappen, het maken en bekijken van een opname en menustructuur;
3. Kinderen (10 jaar) kunnen er niet goed mee overweg in hun slaapkamer;
4. Opstarttijd na storing 5 tot 7 minuten (dat mis je dan van je programma);
5. Films bestellen is een lijdensweg (traaaaaaaag) en doen wij dus maar niet meer.

Het bovenstaande weegt niet op tegen de redelijk goede kwaliteit van het signaal, persoonlijk vind ik de satelliet beter.

Wij hopen alleen dat in mei KPN een beter pakket heeft voor telefonie en internet.

glasmol
chasu schreef:
Ik gooi televisie in mei uit mijn pakket!

Na de aankondiging dat analoog zou gaan verdwijnen had ik al mijn twijfels, maar deze zijn nu bevestigd.

1. De tuners maken teveel geluid in de slaapkamers;
2. Ze zijn botertraag met zappen, het maken en bekijken van een opname en menustructuur;
3. Kinderen (10 jaar) kunnen er niet goed mee overweg in hun slaapkamer;
4. Opstarttijd na storing 5 tot 7 minuten (dat mis je dan van je programma);
5. Films bestellen is een lijdensweg (traaaaaaaag) en doen wij dus maar niet meer.

Het bovenstaande weegt niet op tegen de redelijk goede kwaliteit van het signaal, persoonlijk vind ik de satelliet beter.

Wij hopen alleen dat in mei KPN een beter pakket heeft voor telefonie en internet.

1. Dit mag niet, ze moeten fluisterstil zijn, is een tuner dit niet, zou ik dit melden bij de storing dienst
2. Snelheid laat inderdaad te wensen over
3. Hangt toch echt af van het kind, in ons huishouden gaan 2x kinderen, jonger dan 10 jaar prima om met de apparatuur
4. Na storing kan het inderdaad 5 tot 10 minuten duren voordat de tuner zijn doorstart heeft gemaakt
5. Ook dit mag niet "idioot" traag zijn, in mijn geval werkt het op alle tuners naar behoren.

chasu
1. De tuner laat de HD regelmatig lopen als hij uit staat dit is niet op te lossen door de helpdesk (3 x nieuwe tuner gehad).
2. -
3. Hiermee bedoel ik dat de tuner traag reageert waardoor je snel te vaak op een knop drukt en bij een storing moet je aan de achterzijde de tuner opnieuw opstarten. Tevens hebben de kinderen geen dure televisie op de kamer waardoor de progameerbare ab niet werkt zodat je altijd twee afstandbedieningen nodig hebt. Moet je voor de grap eens aan oma proberen uit te leggen die oppastGrin Oma zet eerst de televisie aan met deze AB, zet dan de tuner aan met deze AB, selecteerd dan het AV kanaal, zap met deze AB en regel het volume met de ander AB en als de tuner niet reageerd moet je hem met deze knop aan en uit zetten waarna je na 10 minuten weer kunt kijken. In de huiskamer met mijn HD televisie en homecinema ga ik het maar helemaal niet meer uitleggen.
4. Ik heb de tuner nog nooit sneller zien opstarten. Ter vergelijk een harde herstart van een satelliettuner duurt ± 1 minuut.
5. Het is wat je gewend bent! Ik vind persoonlijk dat de menu's zeer traag reageren op een commando.

Het is niet dat KPN een slecht beeld en service levert maar het is voor mij onbegrijpelijk dat je niet eerst de tuner goed ontwikkeld voordat je deze bij iedereen door de strot drukt (waarvan je er maar 2 gratis krijgt).

Ook het luisteren naar de radio is meer dan onhandig:

1. Zet tuner aan
2. Zet versterker (waar al een rds tuner in zit) aan
3. Gok waar je zender zit

De tuner heeft geen RDS met zenderinformatie ook niet als je de televisie aan zet.

Als laatste snap ik niet dat iedereen wordt gestimuleerd om energie te besparen en dan komt de KPN met deze stroomvreters die 24 uur per dag verbruiken.........

glasmol
Gister toevallig een Audiosonic tv aan gesloten bij een kennis van me, de AB codes staan wel in de handleiding ,maar van dit vage merk werkten geen van de code's, maar een beetje creatief denkwerk gaf de oplossing, ik zag dat de tv bijvoorbeeld bij code 287 begon te reageren, er werd echter een verkeerde opdracht uitgevoerd als ik probeerde de tv harder te zetten, daarom zelf maar van 287 alle nummers daar boven handmatig getest, 288, 289 290 etc, bij 311 werkte he, ok , het is omslachtig, maar makkelijker dan oma uit te leggen hoe het anders moet haha ;-)
Gewijzigd door glasmol op 06 januari 2010, 20:07

silvan
Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk iets gedaan kán worden aan de snelheid.

Het duurt inderdaad even voordat de menu's op het scherm staan, en dat wordt wat trager na verloop van tijd (memory leak?).

Het zappen daarentegen vereist naar mijn idee altijd een bepaalde buffer die gevuld moet worden, en dat uit zich in traag zappen. Tuning is het devies. Dat het sneller kan bewijst Digitenne: Dat ging naar verhouding veel vlotter.

Demper
silvan schreef:
Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk iets gedaan kán worden aan de snelheid.

Het duurt inderdaad even voordat de menu's op het scherm staan, en dat wordt wat trager na verloop van tijd (memory leak?).

Het zappen daarentegen vereist naar mijn idee altijd een bepaalde buffer die gevuld moet worden, en dat uit zich in traag zappen. Tuning is het devies. Dat het sneller kan bewijst Digitenne: Dat ging naar verhouding veel vlotter.

wat je hier zegt klinkt naar mij alsof je het over een universele afstandsbediening hebt..

een apperaat hoort te weten hoe vaak zijn eigen AB een signaal uitstuurt voordat hij hierop reageert...

ik heb ook altijd het gevoel dat mijn decoder nog ergens op wacht ofzo.. een afsluitings signaal ofzo waarmee hij de opdracht kan vertalen...

persoonlijk vind ik dat met gewoon de P+ en P- knoppen 5 a 10 seconden per kanaal veel te lang duurt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN decoder - Review?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geluidskwaliteit KPN (glasvezel) decoder Radio en Tv van KPNglasvezel 5 17 september 2011, 14:49
nieuwe HD decoder waneer? Radio en Tv van KPNglasvezel 2 04 januari 2011, 14:27
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber02:30:41
| glasblazer 1 dag
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool