obey-robots.txt
05 December 2016, 19:36
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken

Hoe sluit je dat allemaal aan?

glasbak
Goedendag allemaal,
Ik ben hier nieuw en heb al diverse forums gevolgd voor wat digitale tv en netwerken betreft.
Ik kan me goed redden op mijn huis tuin en keuken netwerk. Ik zal uitleggen wat ik nu heb, wat ik krijg, en hoe ik het graag zou willen hebben. Waarbij ik jullie de vriendelijke vraag stel om mijn mogelijk onnozele vragen te beantwoorden.
Ik heb van UPC analoge tv en radio met 5 tv’s en 1 tuner/versterker 5.1, tv’s aangesloten op een versterker en splitter met RF connectoren, en van KPN internet+ bellen met een experiabox (EB), verder 5 via UTP bedraadde pc’s 1 HPlaserjet 4050 bedraadt en nog 2 draadloze laptop’s. Alles prima werkend (ook allemaal tegelijk) via de rechtstreeks uitgaande poorten op de EB en via 2 switches die ergens in huis op een slimme plek hangen wat kabellengte betreft.
Ik zou van KPN via glasvezel alles dus ook digitale tv en analoge tv met settopbox (SB) krijgen ware het niet dat KPN in zijn onmetelijke (on)wijsheid besluit om geen analoog signaal per 1-1-2010 meer door te geven.
Weg planning van een niet te moeilijke overgang naar digitale tv. Het aanbod om de wegvallende analoge pijn te verzachten is gratis een 2e SB en verder een 3e of 4e SB voor een 3e of 4e tv welke dan het eerste jaar gratis zijn en daarna €5,-- pmnd per SB. Op zich een prima financieel aanbod vindt ik. Ik heb er toch wel wat technische problemen mee. Ten 1e die SB’s zouden dag en nacht aan moeten staan dus stroomverbruik, die SB’s hebben ieder een eigen UTP kabel nodig voor het tv gedeelte dus coax eruit UTP erin. Ik zit erover te denken om 3 tv’s van een SB te voorzien. Ik wil verder een nieuw te kopen Sony PS3 als blueray en natuurlijk als spelcomp te gaan gebruiken en een HD tv van 200Hz met internet.

Mijn vragen zijn:
-Mogen die SB’s via een spanningsslof met schakelaar uitgezet (dus
ook de HD tv) worden? Staan dus het grootste deel van de dag uit.
- Hoe sluit ik via UTP 3 SB’s aan op de EB waar ook al 2
pc’srechtstreeks en 2 switches op moeten die ergens anders in huis
hangen en de HDtv met Nettv? Kun je die SB ’s ook via een switch
aansluiten en zoja wat voor één? want die EB heeft maar 4 uitgaande
poorten waarvan zoals ik overal begrijp maar één voor iTV bedoeld is?
-Hoe kom ik aan radio geluid? KPN zegt radio luisteren via de tv want
die is aangesloten op de SB, maar ik ga toch echt niet de tv
aanzetten om radio te luisteren.
-Hoe sluit ik de HDtv aan om voor simpel tv te kijken gewoon de tv
speakers te gebruiken terwijl ik voor dvd kijken en PS3 spelen 5.1 wil
horen? Op de tuner/versterker zit geen HDMI in of uitgang wel optisch
in.
-Wat is het werkelijk gemeten verbruik in watt’s van en SB in 24 uur
waarbij ik 5 uur p.dag tv kijk en 1 uur radio luister?
-Is er iemand die schematisch kan tekenen hoe één en ander
aangesloten kan worden?
-Ik ga dus een tv met 200Hz kopen. Zou het kunnen zijn dat die SB dit
niet verstuurd naar de tv waardoor het voordeel van 200 Hz niet tot
zijn recht komt?
Ik heb nog wel wat algemene vragen die denk iedereen wel beantwoord zou willen zien.
-Waarom moeten die SB’s altijd aanstaan? Ze hoeven wat mij betreft
alleen maar hun werk te doen als ik tv kijk.
-Waarom kan ik de CI met CAM die in mijn tv zit niet gebruiken?
waarom worden die bekabelaars niet gedwongen allemaal de zelfde
taal te spreken over die kabel dan hebben we de SB niet meer nodig.
-Waarom heeft KPN geen SB zonder harddisk ik heb er maar 1 mét
nodig die andere 2 hoeft niet.
Ik kan natuurlijk ook alles even laten zoals het is en maar even afwachten wat de ontwikkelingen zijn het is dan alleen jammer van mijn al bestelde 200Hz Led tv met CI en Nettv. Ik wil eigenlijk een digitale installatie die ook voor de vrouw makkelijk te bedienen is en dat ze niet eerst 3 apparaten aan moet zetten om tv met geluid te kunnen kijken. Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de antwoorden.
Gewijzigd door glasbak op 06 september 2009, 17:33

glasmol
glasbak schreef:
Goedendag allemaal,
Ik ben hier nieuw en heb al diverse forums gevolgd voor wat digitale tv en netwerken betreft.
Ik kan me goed redden op mijn huis tuin en keuken netwerk. Ik zal uitleggen wat ik nu heb, wat ik krijg, en hoe ik het graag zou willen hebben. Waarbij ik jullie de vriendelijke vraag stel om mijn mogelijk onnozele vragen te beantwoorden.
Ik heb van UPC analoge tv en radio met 5 tv’s en 1 tuner/versterker 5.1, tv’s aangesloten op een versterker en splitter met RF connectoren, en van KPN internet+ bellen met een experiabox (ECool, verder 5 via UTP bedraadde pc’s 1 HPlaserjet 4050 bedraadt en nog 2 draadloze laptop’s. Alles prima werkend (ook allemaal tegelijk) via de rechtstreeks uitgaande poorten op de EB en via 2 switches die ergens in huis op een slimme plek hangen wat kabellengte betreft.
Ik zou van KPN via glasvezel alles dus ook digitale tv en analoge tv met settopbox (SCool krijgen ware het niet dat KPN in zijn onmetelijke (on)wijsheid besluit om geen analoog signaal per 1-1-2010 meer door te geven.
Weg planning van een niet te moeilijke overgang naar digitale tv. Het aanbod om de wegvallende analoge pijn te verzachten is gratis een 2e SB en verder een 3e of 4e SB voor een 3e of 4e tv welke dan het eerste jaar gratis zijn en daarna €5,-- pmnd per SB. Op zich een prima financieel aanbod vindt ik. Ik heb er toch wel wat technische problemen mee. Ten 1e die SB’s zouden dag en nacht aan moeten staan dus stroomverbruik, die SB’s hebben ieder een eigen UTP kabel nodig voor het tv gedeelte dus coax eruit UTP erin. Ik zit erover te denken om 3 tv’s van een SB te voorzien. Ik wil verder een nieuw te kopen Sony PS3 als blueray en natuurlijk als spelcomp te gaan gebruiken en een HD tv van 200Hz met internet.

Mijn vragen zijn:
-Mogen die SB’s via een spanningsslof met schakelaar uitgezet (dus
ook de HD tv) worden? Staan dus het grootste deel van de dag uit.

Antwoord: Mag wel, maar is niet verstandig, omdat de sb behoorlijk lang doet over een "koude" start.

- Hoe sluit ik via UTP 3 SB’s aan op de EB waar ook al 2
pc’srechtstreeks en 2 switches op moeten die ergens anders in huis
hangen en de HDtv met Nettv? Kun je die SB ’s ook via een switch
aansluiten en zoja wat voor één? want die EB heeft maar 4 uitgaande
poorten waarvan zoals ik overal begrijp maar één voor iTV bedoeld is?

Antwood: 1 poort op de ExperiaBox is gereserveerd voor I-tv, normaal gaat er vandaar uit 1 utp naar de 1e tuner, als er meerdere tuners zijn komt er dus een switch op de ExperiaBox poort die gereserveerd is voor i-tv, en vanaf die switch gaan er weer utp touwtjes naar de tuners. Een andere optie is om met Devolo Homeplugs te gaan werken, zo hoef je geen kabels te trekken

-Hoe kom ik aan radio geluid? KPN zegt radio luisteren via de tv want
die is aangesloten op de SB, maar ik ga toch echt niet de tv
aanzetten om radio te luisteren.

Antwoord: De i-tv tuner is aangesloten op je tv, maar je kunt `m dus ook doorlussen naar je versterker d.m.v. 2 tulp stekkers, zo heb je toch het geluid via je speakers, en staat de tv uit.

-Hoe sluit ik de HDtv aan om voor simpel tv te kijken gewoon de tv
speakers te gebruiken terwijl ik voor dvd kijken en PS3 spelen 5.1 wil
horen? Op de tuner/versterker zit geen HDMI in of uitgang wel optisch
in.

Antwoord: Zie vorige antwoord, tv kun je gewoon kijken en luisteren via het tv toestel, maar je kunt ook het geluid afspelen via je versterker

-Wat is het werkelijk gemeten verbruik in watt’s van en SB in 24 uur
waarbij ik 5 uur p.dag tv kijk en 1 uur radio luister?

Antwoord: Tijdens gebruik <20 Watt en In stand-by 13 Watt (meer info op http://www.kpngla...tentid=767

-Is er iemand die schematisch kan tekenen hoe één en ander
aangesloten kan worden?

Antwoord: http://www.kpngla...entid=1121

-Ik ga dus een tv met 200Hz kopen. Zou het kunnen zijn dat die SB dit
niet verstuurd naar de tv waardoor het voordeel van 200 Hz niet tot
zijn recht komt?

Antwoord: Zie dit topic voor meer info:http://glasvezel....read_id=99

Ik heb nog wel wat algemene vragen die denk iedereen wel beantwoord zou willen zien.
-Waarom moeten die SB’s altijd aanstaan? Ze hoeven wat mij betreft
alleen maar hun werk te doen als ik tv kijk.

Antwoord: Omdat anders de software updates niet juiste kunnen worden uitgevoerd.

-Waarom kan ik de CI met CAM die in mijn tv zit niet gebruiken?

Antwoord: word aan gewerkt heb ik me laten wijsmaken, dus nog ff volhouden....

waarom worden die bekabelaars niet gedwongen allemaal de zelfde
taal te spreken over die kabel dan hebben we de SB niet meer nodig.

Antwoord: Tja, waarom zit er in elk type mobiele telefoon een andere accu, of waarom wordt er voor elke mobiele telefoon weer een ander type lader verkocht....

-Waarom heeft KPN geen SB zonder harddisk ik heb er maar 1 mét
nodig die andere 2 hoeft niet.

Antwoord: is meer vraag naar, wellicht in de toekomst een high-end tuner, en een lowbudget tunertje, maar ook dit is toekomst muziek....

Ik kan natuurlijk ook alles even laten zoals het is en maar even afwachten wat de ontwikkelingen zijn het is dan alleen jammer van mijn al bestelde 200Hz Led tv met CI en Nettv. Ik wil eigenlijk een digitale installatie die ook voor de vrouw makkelijk te bedienen is en dat ze niet eerst 3 apparaten aan moet zetten om tv met geluid te kunnen kijken. Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de antwoorden.

Zo goed Smile ?
Gewijzigd door glasmol op 06 september 2009, 22:03

glasbak
@glasmol
bedankt voor je snelle reactie. Het meeste begrijp ik en het bekabelingsplan ligt al klaar.
Ik heb nog 1 vraag over de iTV switch is dat een gewone ethernet 10/100mb switch of een speciale door KPN te leveren?

glasmol
De monteurs in onze regio gebruiken deze switches, deze hangt nu ook in mijn meterkast, voor deze had ik zo`n jopie-goedkopie switch van safeway hangen, deze gaf de geest Angry...

Deze 3com bevalt prima, en doet wat ie moet doen, niets meer en niets minder. Meer info op de link hieronder:

http://www.3com.c...e=purchase

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe sluit je dat allemaal aan?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Glasvezel monteur in huis krijgen heeel moeilijk allemaal. Algemeen over KPNglasvezel 2 03 september 2013, 08:12
KPN sluit je aan maar niet heus....... Algemeen over KPNglasvezel 2 05 april 2011, 23:48
Glashart sluit overeenkomst met Eredivisie Live Radio en Tv van Glashart 1 24 augustus 2010, 09:39
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber03:32:55
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool